عروسی مادر من، اولین تجربه کارگردانی کریستین اسکات توماس، با بازی اسکارلت جوهانسون، امیلی بیچام، و سینا میلر میباشد. این سومین فیلم از فیلم های اسکارلت جوهانسون است که اسکات توماس در آن جوهانسونِ مادر را به تصویر کشیده است. طرفداران از دیدن مجدد این دو با هم هیجانزده هستند.
لینک مرتبط: بهترین نقشهای کریس ایوانز به جز کاپیتان آمریکا
اگرچه ما اکثر فیلم های اسکارلت جوهانسون را به طور جداییناپذیری با بیوه سیاه و مارول در ارتباط میدانیم، نقش های او در خارج از MCU به همان اندازه قوی و جذاب هستند.
۱۰/۱۰
We Bought A Zoo (2011) – 7.1
اسکارلت جوهانسون یکی از نمادینترین نقشهای دراماتیک خود را در We Bought A Zoo به عنوان کلی فاستر، سر نگهبان باغوحش ایفا کرد. این نقش شبیه نقشهای اکشن، پرکشش و احساسی او نیست، بلکه بیشتر نقشی عاطفی است. این اثر به همان اندازه که به نظر میرسد سالم است و بهترین عنوان کمدی – درام جوهانسون است.
کلی، مانند خود جوهانسون شیرین است. او به عنوان یک علاقه شبهعشقی برای بنجامین عمل میکند. مت دیمون نقش اصلی را بازی میکند. شخصیتهای این فیلم قلب و روح فیلم هستند و جوهانسون، از جمله همه بازیگران دیگر، آن را به خوبی بازی کرده است. این فیلم یک اثر خانوادگی سرگرمکننده است، به خصوص اگر طرفداران بخواهند جنبه متفاوتی از جوهانسون را فراتر از اجراهای معمول او ببینند.
۹/۱۰
Vicky Cristina Barcelona (2008) – 7.1
بدون بازی برجسته اسکارلت جوهانسون در نقش کریستینا در فیلم برنده اسکار ویکی کریستینا بارسلونا، فیلم کامل نمیشد. این فیلم شاهکاری است که پیچیدگیهای روابط جنسی و عشق را بررسی میکند. ویکی کریستینا بارسلونا نیز با سکانسهای دلپذیر، مطمئنا الهام بخش سرگردانی است.
کریستینا بی پروا است و در مورد اهداف خود در زندگی مطمئن نیست. او به تازگی رابطهای را به پایان رسانده و مشتاق است تا با ساخت یک فیلم کوتاه درباره عشق، تجربه خود را پشت سر بگذارد. این میتواند به اعتراف آلن مبنی بر داشتن احساسات متفاوت در مورد فیلم های قبلیاش اشاره کند. اما شخصیت او این تمایل را منتقل میکند که از همه محدودیتهای روانی و عاطفی رها شود.
۸/۱۰
Ghost World (2001) – 7.3
دنیای ارواح یکی دیگر از فیلم های اسکارلت جوهانسون است. جوهانسون در نقش نوجوانی سردرگم بازی میکند که از اهدافش در زندگی مطمئن نیست. به نظر میرسد که ربکا هیچ گاه به معنای آنچه میگوید نیست. نه به خاطر عدم صداقت، بلکه به خاطر عدم شناخت از خود و امنیت. هر چند که بازی او در این فیلم بسیار جذاب است، اما جوهانسون در نقش ربکا با نگرشی ملالآور، نامزد دریافت جایزه اسکار شد.
۷/۱۰
Chef (2014) – 7.3
مالی، میزبان کارل کاسپر، شخصیت اصلی فیلم و سرآشپز گاوس، نقش اسکارلت جوهانسون است. اگرچه او نقش کوچکی دارد، اما فیلم بدون حضور بسیاری از هنرپیشه ها ناقص است.
فیلمهایی از این دست تاثیر جوهانسون را با وجود زمان اندک نمایشش نشان میدهند. با وجود اینکه او تنها چند بار در فیلم ظاهر میشود، بازیگری او برجسته است. بسیاری احساس میکنند که او هر نقشی را که به او داده میشود، بینقص بازی میکند و از ایفای نقشهای جزئی خجالت نمیکشد.
۶/۱۰
The Man Who Wasn’t There (2001) – 7.5
در این فیلم جوهانسون راشل ابونداس را که با نام بردی نیز شناخته میشود، با مهارت کامل به تصویر میکشد.
فیلم از روایت صداپیشه استفاده میکند و کاملا سیاه و سفید است. در پسزمینه آن به عنوان یک فیلم جنایی نقشآفرینی میکند. جوهانسون کاملا خود را در نقش یک پیانیست جوان غرق میکند. دیالوگهای او به طرز شگفتآوری تند و مختصر است. همان طور که انتظار میرود او در نقش یک نوجوان نه چندان صریح و آرام ظاهر میشود.
۵/۱۰
Match Point (2005) – 7.6
اسکارلت جوهانسون نقش مهمی را در این فیلم روانشناختی عالی بازی میکند. مچ پوینت نولا رایس (جوهانسون) از هر نظر جذاب است. او یک بازیگر آمریکایی درگیر با تام هیوت است که با شخصیت اصلی، کریس هیلتون، که خواهر تامسون را میبیند، رابطه ای را آغاز میکند.
به نظر میرسد که نولا همهچیز را تحت کنترل دارد. اما آلن ماهرانه فرش را از زیر پایش بیرون میکشد و به آرامی او را به دام میاندازد. جوهانسون با عملکرد برجسته خود با موفقیت موضوعات تمایلات جنسی، میل جنسی و نوستالژی را با هم ترکیب میکند.
۴/۱۰
Lost In Translation (2003) – 7.7
بیل موری و اسکارلت جوهانسون هر دو در این فیلم به ایفای نقش پرداختهاند. این دو بازیگر در به تصویر کشیدن شخصیتهای خود عالی هستند. آنها به ترتیب جایزه بفتا را برای بهترین بازیگر نقش اول مرد و بهترین بازیگر نقش اول زن به دست آوردند.
جوهانسون نقش یک فارغالتحصیل فلسفه دانشگاه ییل را بازی میکند. شارلوت، زن جوانی که در یک ازدواج بدون عشق گیر افتاده و در همان هتل مجلل باب هریسون اقامت دارد. این فیلم به بررسی موانع فرهنگی این دو در ژاپن همراه با بحرانهای زندگی آنها همراه با احساس گم شدن میپردازد. شارلوت مسلما اولین نقش برجسته واقعی در زندگی جوهانسون است.
۳/۱۰
Marriage Story (2019) – 7.9
داستان ازدواج یک فیلم درام است که در آن یک زوج در یک ازدواج دشوار با طلاق درگیر میشوند. اسکارلت جوهانسون در نقش نیکول باربر در مقابل آدام درایور بازی میکند که نقش چارلی باربر را بازی میکند. جوهانسون برای این نقش نامزد اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن شد.
داستان ازدواج فیلمی در مورد دل شکستگی است. جوهانسون شخصیتی را به تصویر میکشد که درد و رنج زیادی را پشت سر می گذارد اما باید قدرت خود را در تمام مدت حفظ کند و تصویری صادقانه ارائه میدهد. اگرچه عملکرد او بیشک هر کسی را به گریه میاندازد، اما دیالوگهای او تکاندهندهتر است و چندین نقل قول تلخ و ویرانگر در فیلم وجود دارد.
۲/۱۰
Jojo Rabbit (2019) – 7.9
جوجو ربیت، داستان جنگ جهانی دوم، موضوعات مربوط به نازیسم و تعصب را بررسی میکند. جوهانسون در نقش رزی، یک مادر آلمانی که یک دختر جوان یهودی را در اتاق زیر شیروانیاش پنهان میکند، به ایفای نقش پرداخته. داستان حول محور پسرش جوجو میچرخد که این راز را میفهمد و با ملیگرایی غیرمنطقی او مواجه میشود.
جوهانسون نقش چالشبرانگیز و بحثبرانگیزی در جوجو ربیت بازی میکند، اما او این کار را با ظرافت انجام می دهد. او علی رغم اینکه زمان نمایش کمی دارد، اما بر مخاطب تاثیر میگذارد. شخصیت او شادی و خوش بینی زیادی را ارائه میدهد که برای رشد شخصیت جوجو ضروری است. تصویر برجسته او از رزی طیف گستردهای از او را نشان میدهد.
۱/۱۰
The Prestige (2006) – 8.5
پرستیژ یک فیلم روانشناختی تحسینشده است. این فیلم به کارگردانی کریستوفر نولان، بازیگران اصلی بسیار خوبی از کریستین بیل در نقش آلفرد و هیو جکمن در نقش رابرت، دو خیال پرداز رقیب را به تصویر میکشد. هر دو شخصیت اصلی از اسکارلت جوهانسون در یک نقش اساسی و در عین حال حمایتی استفاده میکنند.
جوهانسون در نقش مکمل الیویا ونسکومب ظاهر میشود. او به اندازه نقشش جذاب و زیبا است و این شخصیت نقش محوری در چگونگی ایفای نقش نهایی دارد.
منبع: screenrant