رتبه‌بندی بهترین فیلم های سال 2004

بهترین فیلم های سال 2004

در حالی که مطمئناً چنین احساس نمی شود، سال 2004 تقریباً بیست سال پیش بود. با معرفی بهترین فیلم های سال 2004 همراه باشید.

10. Anchorman: The Legend of Ron Burgundy

Anchorman: The Legend of Ron Burgundy از بهترین فیلم های سال 2004

انکرمن در سال 1974، تیم محبوب ترین برنامه خبری سن دیگو را به رهبری ران بورگوندی (ویل فرل) دنبال می کند. از آنجایی که بورگوندی و دوستانش از موقعیت خود به عنوان افراد مشهور لذت می برند، با ورود ورونیکا کورنینگ استون (کریستینا اپلگیت) مجری همکارشان، دنیای آنها زیر و رو می شود. در حالی که باشگاه پسران تلاش می کند تا از شر این زن با اراده خلاص شود، بورگوندی با این رقیب خود، درگیر می شود.

در حالی که فرل در طول زندگی حرفه‌ای خود کمدی‌های بزرگ زیادی ساخته است، بورگوندی نمادین‌ترین شخصیت او است. انکرمن که مملو از بازی‌های مکمل فراموش نشدنی از بازیگران محبوبی مانند استیو کارل و پل راد است، هنوز به طور مرتب از آن یاد می‌شود و به عنوان یکی از بهترین کمدی‌های تمام دوران در نظر گرفته می‌شود.

9. Spider-Man 2

Spider-Man 2 از بهترین فیلم های سال 2004

دو سال پس از اولین فیلم، مرد عنکبوتی 2 داستان پیتر پارکر (توبی مگوایر) را می گوید که در تلاش برای ایجاد تعادل بین زندگی شخصی و قهرمانانه اش است. او با دوست شدن با دانشمند با استعدادی به نام اتو اکتاویوس (آلفرد مولینا) آرامش پیدا می کند، اما دوستی آنها به زودی از بین می رود زیرا اکتاویوس تمایلات شرورانه خود را نشان می دهد.

مطلب مرتبط: رتبه‌بندی فیلم های مرد عنکبوتی

مرد عنکبوتی 2 که چهار سال قبل از مرد آهنی و شوالیه تاریکی وارد سینما شد، به عنوان بهترین فیلم ابرقهرمانی تمام دوران در زمان اکران مورد استقبال قرار گرفت. ریمی تعادل کاملی بین نمایش اکشن هیجان انگیز و لحظات واقعاً احساسی برقرار می کند. این فیلم از بهترین فیلم های سال 2004 است.

8. The Aviator

The Aviator از بهترین فیلم های سال 2004

The Aviator بر اساس زندگی هاوارد هیوز میلیاردر، داستان هیوز (لئوناردو دی کاپریو) را دنبال می کند که از یک تهیه کننده هالیوود به پیشگام هوانوردی تبدیل می شود. هیوز که ظاهراً دنیا را در اختیار دارد، در سال‌های بعد با آشکارتر شدن نبردهای سلامت روانش شروع به مبارزه می‌کند.

The Aviator به کارگردانی مارتین اسکورسیزی، تغییر خوبی نسبت به حماسه‌های جنایی پیشین خود ایجاد می‌کند. دی کاپریو در نقش هیوز هیجان انگیز است، در حالی که کیت بلانشت نیز در نقش کاترین هپبورن، معشوقه هیوز و هنرپیشه مشهور، می درخشد و او اولین جایزه اسکار خود را برای این بازی دریافت کرد.

7. Harry Potter and the Prisoner of Azkaban

Harry Potter and the Prisoner of Azkaban از بهترین فیلم های سال 2004

هری پاتر و زندانی آزکابان در طول سال سوم هری (دنیل رادکلیف) در هاگوارتز رخ می دهد و داستان هری و دوستانش را در حال بررسی یک معمای جدید دنبال می کند. در این فیلم، قاتل زنجیره ای فراری، سیریوس بلک (گری اولدمن) در سایه ها کمین کرده است. همانطور که بلک در نهایت خود را نشان می دهد، هری از ارتباط عمیق تر آنها مطلع می شود.

مطلب مرتبط: اولین تیزر سریال هری پاتر به همراه اطلاعیه استریم Max منتشر شد

زندانی آزکابان که به طرز محسوسی تیره‌تر از دو قسمت اول بود، خطرات زندگی و مرگ را معرفی کرد که در پیشروی سری رو به جلو نقش برجسته‌ای داشت. مانند کتاب مورد اقتباس، زندانی آزکابان از نظر بسیاری بهترین فیلم هری پاتر است.

6. Shaun of the Dead

Shaun of the Dead از بهترین فیلم های سال 2004

دنیای شان (سایمون پگ) که در یک کار بی‌انتها گیر کرده و عصرها را با بهترین دوستش اد (نیک فراست) به مشروب‌خوری می گذراند، پس از اینکه دوست دختر دیرینه‌اش لیز (کیت اشفیلد) او را رها می کند، متزلزل می شود. در حالیکه جهان بیرون، پر از زامبی شده‌، شان یک‌هو تصمیم می گیرد زندگی خود را تغییر دهد و قهرمان شود.

اولین فیلم نویسنده و کارگردان محبوب، ادگار رایت، یعنی Shaun of the Dead نشان دهنده شوخ طبعی و کارگردانی درخشان او از همان ابتدا است. Shaun of the Dead که کاملاً احساس واکنش مردم عادی به شیوع زامبی ها را نشان می دهد، لحظات به یاد ماندنی زیادی را به نمایش می گذارد و یکی از بهترین کمدی های ترسناک تاریخ است.

5. Kill Bill: Volume 2

Kill Bill: Volume 2 از بهترین فیلم های سال 2004

Kill Bill: Volume 2 که داستان را مستقیماً بعد از اولین قسمت شروع می کند، عروس (اوما تورمن) را دنبال می کند که به جنگ صلیبی خود برای انتقام از کسانی که او را در روز عروسی مرده رها کرده اند ادامه می دهد.

مطلب مرتبط: رتبه‌بندی بهترین فیلم های سال ۲۰۰۳

تارانتینو قصد داشت که حماسه بیل را بکش فقط یک فیلم باشد، اما از آنجایی که زمان فیلم بیش از چهار ساعت بود، تصمیم گرفت فیلم را به دو قسمت تقسیم کند. در حالی که قسمت 2 به اندازه قسمت 1 اکشن سنگینی ندارد، بیشتر از سرگذشت عروس را نشان می دهد و در نهایت او را به یکی از بهترین شخصیت های تارانتینو تبدیل می کند. این فیلم از بهترین فیلم های سال 2004 است.

4. The Incredibles

The Incredibles از بهترین فیلم های سال 2004

هنگامی که ابرقهرمانان معروف، یعنی آقای شگفت‌انگیز (کریگ تی. نلسون) و الاستیگرل (هالی هانتر) تصمیم می‌گیرند مزدوج شوند و خانواده‌ای تشکیل دهند. آنها عهد می‌بندند که قهرمان‌بازی های خود را رها کرده و به قولی بازنشسته شوند. اما از آنجایی که فرزندانشان با قدرت های خود دست و پنجه نرم می کنند و تهدیدات جدیدی پدیدار می شود، تمام خانواده مجبور می شوند تا دوباره به سراغ پیشه‌ی قهرمانی بروند.

یکی دیگر از فیلم‌های کلاسیک ابرقهرمانی که قبل از محبوبیت این ژانر منتشر شد، شگفت‌انگیزان یکی از بهترین فیلم‌های پیکسار است.

3. Million Dollar Baby

Million Dollar Baby از بهترین فیلم های سال 2004

هنگامی که مگیِ پیشخدمت (هیلاری سوانک) با فرانکیِ مربی بوکس (کلینت ایستوود) برخورد می کند؛ پیرمرد را متقاعد می کند که او را به عنوان یک بوکسور آموزش دهد. با افزایش پیوند بین این دو نفر و بهبود مهارت های مگی، آنها به سراغ رقابت های حرفه ای می روند.

فیلم Million Dollar Baby به کارگردانی ایستوود یکی از تحسین شده ترین آثار اوست. علاوه بر جایزه بهترین فیلم، این فیلم همچنین برنده اسکار برای ایستوود برای کارگردانی، سوانک برای بهترین بازیگر زن، و مورگان فریمن برای بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد.

2. Before Sunset

Before Sunset از بهترین فیلم های سال 2004

Before Sunset دنباله فیلم محبوب Before Sunrise می باشد. این اثر به سلین (جولی دلپی) و جسی (اتان هاوک) می پردازد که 9 سال پس از اولین برخوردشان باهم روبرو می شوند. این زوج که یک روز را با هم در پاریس می گذرانند، در مورد اینکه چگونه زندگی آنها از آخرین صحبتشان تغییر کرده است و اگر با هم می ماندند چه اتفاقی می افتاد صحبت می کنند.

در حالی که تماشای صحبت دو نفر به مدت 80 دقیقه ممکن است چندان سرگرم کننده به نظر نرسد، اما این اثر زیبا به لطف پیوند طبیعی بین دلپی و هاوک همچنان جذاب است. این اثر یکی از بهترین فیلم های عاشقانه است.

1. Eternal Sunshine of the Spotless Mind

Eternal Sunshine of the Spotless Mind از بهترین فیلم های سال 2004

آیا تا به حال خواسته اید کسی را از حافظه خود پاک کنید و تمام دردی را که در کنار او برای شما ایجاد کرده است پاک کنید؟ Eternal Sunshine of the Spotless Mind دنیایی را ارائه می دهد که در آن این امر امکان پذیر است. پس از اینکه جوئل (جیم کری) متوجه می شود که دوست دختر سابقش. کلمنتاین (کیت وینسلت) این روش را انجام داده است، او نیز تصمیم می گیرد همین کار را انجام دهد.

این اثر به خوبی احساسات دلشکسته‌ای را که همه پس از پایان یک رابطه احساس می‌کنند، به تصویر می‌کشد. بازیگران فیلم فوق‌العاده هستند. فیلمنامه چارلی کافمن یکی از بهترین فیلم‌نامه‌های تمام دوران است و خود فیلم نیز یکی از بهترین فیلم های سال 2004 است.

منبع: Collider

آخرین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + دوازده =