باکس آفیس: افتتاحیه فیلم 7 Transformers مرد عنکبوتی را سرنگون کرد

افتتاحیه فیلم 7 Transformers

مرد عنکبوتی مبارزه خوبی انجام داد، اما در نهایت نتوانست حریف افتتاحیه فیلم 7 Transformers شود. برای اطلاع از آمار دقیق فروش فیلم ها به بخش باکس آفیس مووی ۲۱ سر بزنید.

پس از یک نبرد نزدیک در باکس آفیس افتتاحیه فیلم 7 Transformers  از پارامونت با فروش 60.5 میلیون دلاری از 3678 سینما جلوتر از « Spider-Verse» در رتبه اول قرار گرفت. دنباله انیمیشن «Spider-Verse» سونی همچنان دومین آخر هفته پرفروش خود را پشت سر گذاشت و با 55.4 میلیون دلار از 4332 سینما در جایگاه دوم قرار گرفت.

به لطف استقبال بیشتر از حد انتظار برای فیلم‌ها، باکس آفیس از چند هفته اول تابستان (اول مه تا 11 ژوئن) نسبت به سال 2022 حدود 5 درصد افزایش یافته است. تحلیلگران امیدوارند که اکران های فصل تابستان بتواند قوی باقی بماند. زیرا در روزهای آتی فیلم‌های پرفروشی مانند «فلش» و «Element» پیکسار به این رقابت می‌پیوندند.

فروش اولیه بلیت افتتاحیه فیلم 7 Transformers  که هفتمین قسمت از مجموعه لایو اکشن «Transformers» است. به‌طور قابل توجهی بهتر از دو فیلم قبلی، «Bumblebee» (21.6 میلیون دلار) در سال 2018 و «آخرین شوالیه» در سال 2017 بود. (44.68 میلیون دلار). این یک نشانه دلگرم کننده است. نقدها برای “Rise of the Beasts” متفاوت بود. اما تماشاگران امتیاز A- را از CinemaScore پذیرفتند.

این فیلم به کارگردانی استیون کپل جونیور با بازی آنتونی راموس و دومینیک فیشبک 200 میلیون دلار هزینه داشت. باید در باکس آفیس بین المللی پرفروش شود تا آن هزینه سنگین تولید را توجیه کند. فیلم های قبلی «تبدیل شوندگان» بیش از 70 درصد از فروش کلی باکس آفیس را در خارج از ایالات متحده و کانادا به دست آورده اند. در خارج از کشور، “Rise of the Beasts” از 68 بازار به 110 میلیون دلار رسید و مجموع فروش جهانی خود را به 170.5 میلیون دلار رساند.

افتتاحیه فیلم 7 Transformers

جایگاه دوم

حتی در رده دوم، هنوز چیزهای زیادی برای جشن گرفتن برای « Spider-Verse» باقی مانده است. این انیمیشن در حال حاضر با 226 میلیون دلار در داخل و 390 میلیون دلار در سطح جهانی پس از 10 روز اکران، فروش بسیار خیره کننده ای داشت. در آخر هفته، این فیلم ابرقهرمانی از کل فیلم‌های داخلی و جهانی فیلم قبلی خود یعنی «Into the Spider-Verse» برنده اسکار 2018 پیشی گرفت که باکس آفیس خود را با 190 میلیون دلار در آمریکای شمالی و 384 میلیون دلار در سراسر جهان به پایان رساند. اکنون این انیمیشن پردرآمدترین انیمیشن تاریخ سونی است.

افتتاحیه فیلم 7 Transformers

جایگاه سوم

در جایگاه سوم باکس آفیس فیلم لایو اکشن «پری دریایی کوچولو» با فروش 22.8 میلیون دلاری از 4320 سینما، نسبت به آخر هفته قبل 46 درصد کاهش داشت. پس از سه هفته اکران بازسازی لایو اکشن با 228 میلیون دلار در باکس آفیس داخلی به فروش رسید. اما این فیلم پرهزینه در باکس آفیس بین المللی با مشکل مواجه شده است. فروش بلیت با 185 میلیون دلار افت قابل توجهی را ایجاد کرده است. در یک مقطع این امید وجود داشت که «پری دریایی کوچک» به مرز 1 میلیارد دلار نزدیک شود. پس از یک مشارکت ناامید کننده در خارج از کشور حالا تمام امید ها به این است که بتواند به فروش 500 میلیونی دست پیدا کند.

افتتاحیه فیلم 7 Transformers

جایگاه چهارم تا ششم

Guardians of the Galaxy Vol. 3 با 7 میلیون دلار از 3175 سالن در ششمین آخر هفته خود در جایگاه چهارم را به خود اختصاص داد. تا کنون این کتاب ماجراجویی کامیک در آمریکای شمالی 335 میلیون دلار و در سراسر جهان 805 میلیون دلار فروش داشته است. که بالاتر از فیلم اصلی «نگهبانان کهکشان» 2014 (333 میلیون دلار در داخل، 773 میلیون دلار در سراسر جهان) اما کمتر از دنباله 2017 (389 میلیون دلار در داخل، 863 میلیون دلار در سراسر جهان).

در جایگاه پنجم، «the boogeyman» با فروش 6.9 میلیون دلاری از 3205 سالن سینما، 46 درصد کاهش را نسبت به اولین نمایش خود ثبت کرد. همان طور که در تریلر فیلم The boogeyman دیدیم با یک داستان ترسناک رو به رو هستیم. این فیلم که از داستان کوتاه استیون کینگ به همین نام اقتباس شده است. تا به امروز 24.7 میلیون دلار در داخل و 39.6 میلیون دلار در سطح جهانی فروش داشته است.

در جایگاه شش نیز فیلم Fast x را داریم. که با مجموعه فروش 138 میلیون دلار در این آخر هفته  نتواست جایگاه خوبی را از آن خود نماید.

منبع Variety

آخرین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 15 =