رتبه‌بندی بهترین سریال های علمی تخیلی دهه 2000

بهترین سریال های علمی تخیلی دهه 2000

دهه 2000 یک دهه بزرگ برای داستان های علمی تخیلی بود. با پیشرفت‌های تکنولوژی، ساخت جلوه‌های ویژه قانع‌کننده و بیان داستان‌های علمی تخیلی قانع‌کننده در سریال ها آسان‌تر شد. همچنین در طول دهه 2000، شرکتی به نام پایگاه داد‌ه فیلم های اینترنتی یا IMDb محبوبیت بیشتری پیدا کرد. و به یکی از بزرگترین مقاصد عاشقان سینما و تلویزیون تبدیل شد تا عشق خود را با رتبه بندی اثر مورد علاقه خود به اشتراک بگذارند. از دکتر هو گر‌فته تا لاست، با معرفی بهترین سریال های علمی تخیلی دهه 2000 همراه مووی 21 باشید.

10. Eureka (2006-2012)

Eureka از بهترین سریال های علمی تخیلی دهه 2000

مارشال آمریکایی، جک کارتر (کالین فرگوسن) پس از یا‌فتن خود در شهر کوچک Eureka در اورگان، به عنوان کلانتر شهر جدید انتخاب می شود.

Eureka در سال 2006 پخش شد و به مدت پنج فصل از SyFy پخش شد که به دلیل افزایش هزینه های تولید لغو شد. این سریال موفقیت بزرگی برای SyFy بود و به طور میانگین بیش از دو میلیون بیننده در بسیاری از دوره های خود داشت.

9. Journeyman (2007)

Journeyman از بهترین سریال های علمی تخیلی دهه 2000

یک گزارشگر به نام دن واسر (کوین مک کید) به طور غیرارادی شروع به پریدن در طول زمان می‌کند و به سرعت متوجه می‌شود که هر بار پرش او را نزد کسی که نیاز دارد می‌آورد. او با کمک به آنها، دنیا را به مکانی بهتر تبدیل می کند، اما در ازای آن، قدرت جدید او زندگی خانگی او را تحت فشار قرار می دهد.

این سریالِ NBC که تنها یک فصل به طول انجامید، این سریال را به دلیل رتبه پایین لغو کرد. منتقدان از Journeyman به دلیل شباهت بیش از حد به برنامه های تلویزیونی گذشته مانند Early Edition و Quantum Leap انتقاد کردند. با وجود آن مقایسه ها، بینندگانی که برنامه را تماشا کردند از این برنامه لذت بردند و در IMDb به آن امتیاز بالایی دادند. این سریال یکی از بهترین سریال های علمی تخیلی دهه 2000 است.

8. Stargate: Atlantis (2004-2009)

Stargate: Atlantis از بهترین سریال های علمی تخیلی دهه 2000

سرگرد جان شپرد (جو فلانیگان) پس از کشف شبکه ستاره‌ای، یک تیم نظامی را رهبری می‌کند و سیارات دوردست کهکشان پگاسوس را کاوش می‌کند. هنگامی که به آنجا می رسند، با تهدید جدیدی مواجه می شوند، گونه ای به نام Wraith.

Stargate: Atlantis دومین سریال از مجموعه Stargate بود و به مدت پنج فصل در SyFy پخش شد. منتقدان خاطرنشان کردند که این سریال خون و خشونت کمتری نسبت به دیگر سریال های آن زمان داشت و داستان ها، بازیگری و شخصیت ها را تحسین کردند.

7. Jeopardy (2002-2004)

Jeopardy از بهترین سریال های علمی تخیلی دهه 2000

گروهی متشکل از هشت دانش‌آموز دبیرستانی از فالکرک و معلمشان برای جستجوی بشقاب پرنده‌ها به جنگل های استرالیا سفر می‌کنند. با توجه به دوربین های فیلمبرداری، کودکان حوادث عجیب و غیرقابل توضیحی را که می بینند، مستند می کنند.

Jeopardy یک برنامه بریتانیایی-استرالیایی برای کودکان بود که به مدت سه فصل از شبکه BBC One پخش شد. این سریال یکی از بهترین سریال های علمی تخیلی دهه 2000 می باشد.

6. Lost (2004-2010)

Lost از بهترین سریال های علمی تخیلی دهه 2000

پس از تصادف در یک جزیره گرمسیری، دکتر جک شپرد (متیو فاکس) و سایر بازماندگان باید با یکدیگر همکاری کنند تا راهی برای فرار از یک جزیره به ظاهر متروک پیدا کنند. این گروه در حال نبرد با طبیعت، انسان‌های دیگر و رویدادهای فراطبیعی، تلاش می‌کنند تا بفهمند کجا هستند و چرا نمی‌توانند آنجا را ترک کنند.

مطلب مرتبط: رتبه‌بندی سریال های عالی با بدترین پایان

پس از نمایش، Lost موفقیت بزرگی برای ABC بود و در مجموع 18.65 میلیون بیننده برای اولین فصل خود داشت. این سریال به مدت شش فصل پخش شد و تا پایان سریال، این سریال به بسیاری از سوالاتی که در قسمت اول مطرح شده بود پاسخ داد.

5. Invader Zim (2001-2006)

Invader Zim از بهترین سریال های علمی تخیلی دهه 2000

بیگانه ای به نام زیم (ریچارد استیون هورویتز) که برای یک ماموریت مخفی برای تسخیر زمین فرستاده می شود، در تلاش برای موفقیت در ماموریت خود، خود را به شکل کودکی در می آورد. در واقع، رهبران نژاد زیم او را به این امید فرستادند که بمیرد.

انیمیشن Invader Zim یک سریال انیمیشنی بود که از Nickelodeon پخش شد و پس از 27 قسمت لغو شد. با این حال، این سریال بعداً فیلمی با بازی Invader Zim: Enter the Florpus دریافت کرد که در سال 2019 در نتفلیکس نمایش داده شد.

4. Fringe (2008-2013)

Fringe از بهترین سریال های علمی تخیلی دهه 2000

یک مامور اف‌بی‌آی، اولیویا دانهام (آنا تورو)، مجبور می شود در کنار یک دانشمند (جان نوبل) و پسر بزرگسالش (جاشوا جکسون) برای حل پرونده های مربوط به پدیده های ماوراء الطبیعه کار کند. در طول راه، این سه اسرار و نیروهایی را کشف می‌کنند که دهه‌ها قدمت دارد و دنیای آن‌ها و دیگران را شکل داده‌اند.

Fringe در سال 2008 در فاکس پخش شد و توسط جی.جی. آبرامز، الکس کورتزمن و روبرتو اورچی سا‌خته شد. این سریال به مدت پنج فصل پخش شد.

3. Doctor Who (2005-)

Doctor Who از بهترین سریال های علمی تخیلی دهه 2000

پس از پایان سریال اصلی در سال 1989، چندین تلاش برای احیای Doctor Who انجام شد، از جمله یک فیلم در سال 1996. این سریال در سال 2005 با کریستوفر اکلستون در نقش دکتر به نمایش درآمد، اما بازی او در نقش ارباب زمان از گالیفری اندکی بعد به پایان رسید و دیوید تنانت نقش را ایفا کرد. در طول اجرای تنانت، این سریال در سطح بین‌المللی محبوبیت یافت و طرفداران را در سراسر جهان سرگرم کرد. این سریال همچنان در حال پخش است و تنانت قرار است در فیلم ویژه شصتمین سالگرد بازی کند. این سریال یکی از بهترین سریال های علمی تخیلی دهه 2000 بود.

2. Battlestar Galactica (2004-2009)

Battlestar Galactica از بهترین سریال های علمی تخیلی دهه 2000

پس از سال‌ها صلح، آخرین مستعمره انسان‌ها توسط اندرویدهای Cylons که خود ساخته‌اند مورد حمله قرار می‌گیرند. با کاهش تعداد آنها، یک خدمه کشتی جنگی انسانی آخرین ناوگان غیرنظامی را به سیزدهمین مستعمره افسانه ای زمین، حمل می کند.

Battlestar Galactica از SyFy پخش شد و به دلیل آمیختن اقدامات نظامی با داستانی علمی تخیلی مورد تشویق قرار گرفت. این سریال به مدت چهار فصل پخش شد و پس از پایان سریال، اسپین آف کاپریکا به مدت یک فصل پخش شد.

1. Firefly (2002-2003)

Firefly از بهترین سریال های علمی تخیلی دهه 2000

در سال 2517، خدمه مرتد Serenity در حالی که توسط دولت حاکم، به نام اتحاد تعقیب می شوند، از فضا عبور می کنند. مال رینولدز (ناتان فیلیون) کاپیتان کشتی و خدمه در اعماق فضا است و با اتحاد و یک گروه آدمخوار معروف به ریورها روبرو می شود.

Firefly در سال 2002 از شبکه فاکس پخش شد و پس از پخش 11 قسمت از 14 قسمت آن لغو شد. با وجود لغو زودهنگام، این سریال در بین طرفداران علمی تخیلی و وسترن محبوب بود و به دلیل محبوبیت این سریال، دنباله آن به نام Serenity ساخته شد.

منبع: Collider

آخرین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 6 =