رتبه‌بندی بهترین فیلم های ساموئل ال جکسون

بهترین فیلم های ساموئل ال جکسون

ساموئل ال جکسون با درآمد بیش از 13 میلیارد دلار در سراسر جهان، پردرآمدترین ستاره سینمای جهان است. بدون هیچ مقدمه ای، نگاهی به لیست ما از 10 فیلم برتر جکسون بیاندازید و حتما نظر خود و رتبه بندی خود را برایمان بنویسید. با معرفی بهترین فیلم های ساموئل ال جکسون همراه باشید.

10. Changing Lanes

Changing Lanes از بهترین فیلم های ساموئل ال جکسون

جکسون در این فیلم نقش دویل گیپسون، فروشنده بیمه و الکلی در حال بهبودی را بازی می‌کند که می‌جنگد تا هوشیار بماند تا بتواند حضانت بچه‌هایش را که مادرش می‌خواهد آنها را به خارج کشور منتقل کند، به دست بیاورد. در راهِ رفتن به جلسه بازداشت، او با یک وکیل جوان با بازی بن افلک تصادف می کند و متعاقباً صحنه تصادف را ترک می کند. دویل که در کنار بزرگراه تنها می ماند، پرونده مهمی را پیدا می کند که وکیل به آن نیاز دارد، و تصمیم می گیرد به پیش مرد بازگردد.

مخاطبان می توانند با جکسون به‌عنوان یک انسان معتاد که فقط سعی می‌کند درست عمل کند، همزادپنداری کنند. و افلک یکی از بهترین بازی‌هایش را به عنوان یک انسان مغرور ارائه می‌کند. این اثر از بهترین فیلم های ساموئل ال جکسون است.

9. Do the Right Thing

Do the Right Thing از بهترین فیلم های ساموئل ال جکسون

درست است که جکسون تنها یک قطعه از پازل Do the Right Thing است، اما او با بازی‌اش در نقش سنور لاو بابا، دی‌جی رادیویی خوش‌حرف، در اوایل فیلم به روند فیلم کمک می‌کند.

اگرچه جکسون در این فیلم هنوز نسبتاً جوان و ناشناخته است، اما هنوز هم می‌تواند جذابیت خاصی به اثر ببخشد. هیچ شکی نیست که این نقش مکمل جزو بهترین بازی های اولیه جکسون است.

8. Jurassic Park

Jurassic Park از بهترین فیلم های ساموئل ال جکسون

ساموئل ال جکسون قبل از اینکه با بازی در فیلم Pulp Fiction مانند بمب بترکاند، در این فیلم بازی کرد. این اثر از بهترین فیلم های ساموئل ال جکسون است.

7. The Negotiator

The Negotiator از بهترین فیلم های ساموئل ال جکسون

برخی از مردم ممکن است نخواهند دوباره The Negotiator را ببینند زیرا کوین اسپیسی در آن نقش آفرینی می کند، اما بسیاری هم عاشق این فیلم پلیسی هستند. گری گری استاد ساخت فیلم هایی با بودجه متوسط ​​است و او این فیلم را نیز به همین شیوه کارگردانی می‌کند. جکسون در نقش دنی رومن، یکی از مذاکره‌کنندگان ارشد اداره پلیس شیکاگو در مورد گروگان‌ها بازی می‌کند.

جست و جوی شدید جکسون برای عدالت به مضامین پلیس فاسد و دیوار آبی سکوتی که پشت آن پنهان شده اند، اعتبار می بخشد. این بازیگر برای بازی در این فیلم مستحق جایزه بود! این اثر از بهترین فیلم های ساموئل ال جکسون بود.

6. A Time to Kill

A Time to Kill از بهترین فیلم های ساموئل ال جکسون

به زبان ساده، این اثر یکی از بهترین تریلرهای قانونی ساخته شده است. این فیلم یک درام دادگاهی است که در آن ما می دانیم که مرد سیاه پوستی که متهم است مرتکب جنایت شده است. سؤال این است که آیا با توجه به شرایط سخت، باید آن مرد را در نظر قانون مجرم شناخت؟ این اثر فیلمی است که ایده عدالت هوشیارانه و معنای گرفتن قانون در دستان خود را بررسی می کند

جکسون با بازی خود باعث می شود که درماندگی کارل لی و همچنین خشم درست او را احساس کنیم و با او در پشت میله ها همدردی می کنیم. وقتی بالاخره به دختر کوچولویش می رسد، چشمان ما هم مثل او پر از اشک می شود. این فیلم از بهترین فیلم های ساموئل ال جکسون است.

5. Die Hard With a Vengeance

Die Hard With a Vengeance از بهترین فیلم های ساموئل ال جکسون

همگی می دانیم که نسخه اصلی Die Hard همچنان بهترین است، اما این واقعیت که Die Hard With a Vengeance هم از بهترین فیلم های این فرنچایز است را باید در نظر داشت. بروس ویلیس دوباره نقش خود را در نقش جان مک‌کلین بازی می‌کند مطمئن باشید که دو فیلم بعدی این فرنچایز هر دو وحشتناک بودند.

مطلب مرتبط: رتبه‌بندی فیلم های جان سخت

4. Django Unchained

Django Unchained از بهترین فیلم های ساموئل ال جکسون

همیشه قبل از ساخت فیلم، به این فکر می کردم که چقدر برای تارانتینو انتخاب بازیگر نقش «استفن»، مرد سیاه‌پوست مسنی که مزارع کالوین کندی را اداره می‌کند، اما با این وجود برده باقی می‌ماند، دشوار است. با این حال، گویا غریزه کارگردان را دست‌کم گرفتم، زیرا تصمیم او برای قرار دادن جکسون در این نقش بسیار درخشان بود، زیرا جکسون کاملا به این نقش می آمد.
پیوند میان استفن و کالوین یکی از برترین پیوندهای تاریخ سینماست و این اثر از بهترین فیلم های ساموئل ال جکسون است.

3. Unbreakable

Unbreakable از بهترین فیلم های ساموئل ال جکسون

این اثر واقعاً یکی از بهترین فیلم های ساموئل ال جکسون است. بازی او در نقش الیجا پرایس، مردی که همه‌ی بچه ها او را آقای گلس صدا می کنند، قابل توجه است. الیجا نه تنها از نظر جسمی، بلکه از نظر روحی درد غیرقابل تصوری را تجربه کرده است. مردی که در نهایت به زندگی خود حس هدفمندی خواهد داد. وقتی الیجا بالاخره دیوید دان، نگهبانی را که توسط بروس ویلیس ایفای نقش می شود را پیدا می‌کند، گویی معجزه‌ای برایش رخ داده است، زیرا به او کمک می‌کند بهتر بفهمد که کیست و قرار است چه کسی شود.

2. Jackie Brown

Jackie Brown از بهترین فیلم های ساموئل ال جکسون

جکسون، صادقانه بگوییم، در نقش اوردل رابی، دلال اسلحه ای که جکی براون (پم گریر) را از زندان آزاد می کند، باورنکردنی است. همه انتخاب‌های او در این فیلم فوق‌العاده هستند.

جکی براون یک فیلم خاص در آثار تارانتینو است. جکسون در این فیلم واقعاً می‌درخشد.

1. Pulp Fiction

Pulp Fiction از بهترین فیلم های ساموئل ال جکسون

نباید در این شکی باشد که Pulp Fiction بهترین فیلم وی باشد، درست است؟ این فیلم احتمالاً دلیلی است که جکسون به پردرآمدترین بازیگر تاریخ باکس آفیس تبدیل شد. جکسون در تقش ژول وینفیلد، هیتمن مجلل، بسیار باحال و در عین حال عصبانی بازی می کند، و باعث می‌شود احساس کنیم که این عصبانیت چقدر درست است.

منبع: Collider

آخرین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 14 =