ایلان ماسک سه رنگ جدید برای تایید حساب های توییتر معرفی کرد

توییتر

اشتراک 8 دلاری توییتر برای تیک آبی پس از ایجاد حساب های جعلی تأیید شده و انتشار اطلاعات نادرست متوقف می شود.

حالا توییتر تصمیم گرفته که رنگارنگ به میدان بیاید.

ایلان ماسک مدیرعامل جدید توییتر می‌خواهد نشان تأیید آبی مشخص خود را با چند رنگ دیگر گسترش دهد. از جمله: «تیک طلایی» برای شرکت‌ها، «تیک خاکستری» برای حساب‌های دولتی، و «تیک آبی» معروف برای افراد.

ماسک در مجموعه ای از توییت های جمعه سیاه توضیح داد که سیستم تأیید چند رنگ هفته آینده “به طور آزمایشی” راه اندازی می شود و همه حساب های تایید شده باید به صورت دستی در یک فرآیند “دردناک، اما ضروری” احراز هویت کنند.

مدیرعامل تسلا TSLA و اسپیس ایکس در مورد توییتر توضیح داد که «همه افراد تایید شده دارای تیک آبی یکسان هستند. بدون توجه به اینکه حساب‌های قابل‌توجهی هستند یا افراد مشهور. در ادامه گفت توضیحات بیشتری درباره طرح راستی‌آزمایی توییتر هفته آینده ارائه خواهد شد.

ماسک افزود: “جعل هویت/فریب عمدی منجر به تعلیق حساب خواهد شد” و “ما باید ببینیم که این قوانین چگونه پیش خواهد رفت.”

توییتر

تایید اکانت ها

برنامه‌های تأیید چند رنگ در حالی ارائه می‌شوند که توییتر خدمات اشتراک تیک آبی 8 دلاری خود را ، متوقف کرده است. این تصمیم پس از ایجاد حساب‌های تأیید جعلی که هویت حساب‌های معروف را جعل می کرد و باعث انتشار اطلاعات نادرست میشدند، گرفته شد. اینها شامل حساب‌هایی بودند که هویت خبرنگاران و داروساز Eli Lilly LLY را جعل کرده بودند.

راستی‌آزمایی توییتر در سال 2009 راه‌اندازی شد تا به کاربران کمک کند «حساب‌هایی که واقعی و معتبر هستند را تشخیص بدهیم. زمانی توییتر توسط بنیانگذار جک دورسی اداره می‌شد. نشان تأیید آبی یا «چک آبی» چیزی بود که کاربران می‌توانستند به صورت رایگان برای آن درخواست دهند و به حساب‌های چهره‌های عمومی برجسته از جمله سیاستمداران، روزنامه‌نگاران و افراد مشهور و سایر دسته‌ها تعلق می‌گرفت.

اما زمانی که ماسک ریاست توییتر را بر عهده گرفت، این قانون تغییر کرد. بنابراین اوایل این ماه، توییتر یک نشان خاکستری رسمی برای همراهی با نشان تأیید شده آبی خود معرفی کرد. اما ماسک پس از چند ساعت این طرح را کنار گذاشت و هشدار داد که “توییتر در ماه های آینده کارهای احمقانه زیادی انجام خواهد داد.”

در طول این دوره، برخی از کاربران به سایر پلتفرم های رسانه های اجتماعی روی آوردند که تا حدودی مشابه توییتر بودند. از جمله Tumblr، Mastodon و Hive Social.

طبق اخبار هالیوود مووی 21 توییتر تقریباً نیمی از کارکنان خود را در اواخر اکتبر پس از اینکه ماسک این پلتفرم را بدست آورد، اخراج کرد. این شرکت قرار است در آینده نزدیک تعداد بیشتری از کارکنان خود را در بخش فروش اخراج کند. چندین تبلیغ‌ کننده سرشناس نیز از این پلتفرم خارج شده‌اند.

منبع Marketwatch

آخرین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + هجده =