HBO/HBO Max در مراسم امی نتفلیکس را پشت سر گذاشتند

HBO و HBO Max در مجموع توانستند از رقیب خود یعنی نتفلیکس در جوایز امی امسال پیشی بگیرند. امشب دوازده جایزه را از آن خود کردند که مجموعاً 37 جایزه شامل هنرهای خلاقانه و نمایش های پرایم تایم را شامل می شود.

نتفلیکس در مجموع ۲۶ جایزه را به خانه برد. نمایش‌ها تقریباً برخلاف سال 2021 است. زمانی که نتفلیکس در مجموع 44 جایزه امی داشت. اما  HBO و HBO Max تنها 19 جایزه داشتند. نمودار برنده‌ها بر اساس شبکه/پلتفرم را در زیر ببینید.

مطالبی مرتبط: برندگان جایزه 2022 Primetime Emmy

نتفلیکس

HBO/HBO Max با چند برد برای مینی سریال The White Lotus (که در مجموع 10 برد داشت) و Succession، به‌علاوه سریال های کلیدی مانند Euphoria، Hacks و Last Week Tonight، HBO/HBO Max به طور چشمگیری برتری 25 به 23 را افزایش داد. امشب در مقابل، نتفلیکس علیرغم بردهای قابل توجه Squid Game و Ozark به جایگاه خاصی دست پیدا نکرد.

سریال کره ای اسکویید گیم تا حدودی توانست از شکست جهانی نتفلیکس پیشگیری کند. اما با این حال باز هم در امی از 27 نامزدی در بخش های مختلف تنها توانست یک جایزه را دریافت کند. اگرچه این شرکت با نزدیک به 221 میلیون مشترک جهانی همچنان در رقابت استریم پیشتاز است.

اما این شرکت اولین ضرر مشترک خود را در بیش از یک دهه به ثبت رسانده است که باعث شده تا هزینه ها را کاهش دهد و کارمندان خود را اخراج کند. البته در خارج از حوزه جوایز، سال 2022 برای نتفلیکس روزهای چندان خوبی را به یادگار نگذاشته است.

در حالی که HBO و خواهر و برادر جدیدترش اخیراً خلاقیت های بیشتری به خرج داده اند. مسیر آنها نیز با دست اندازها زیادی همراه بوده است. در سال 2022 همانطور که بوون یانگ مجری در طول مراسم به شوخی به آن اشاره کرد، با لغو تعدادی از نمایش ها و فیلم ها خبرساز شد . زیرا شرکت مادر جدید به دنبال دستیابی به 3 میلیارد دلار صرفه جویی در هزینه برای این شبکه بود.

نتفلیکس

HBO Max با 92.1 میلیون مشترک جهانی از پیش‌بینی‌های شرکت جلوتر است. اما  دارای ده‌ها میلیون مشترک معمولی HBO است که بدون پرداخت هزینه اضافی به آن دسترسی پیدا می‌کنند. در مناطقی مانند بریتانیا، آلمان و ایتالیا به دلیل قراردادهای توزیع با Sky که قرار است در سال 2025 منقضی شوند، دسترسی به حساب این شبکه ها ممنوع هستند.

در آینده نیز قرار است این شبکه با با Discovery+ ادغام شود. موفقیت چشمگیر اچ‌بی‌او در امی بازگشت دوباره به صحنه نمایش بود. بازگشتی با شکوه به روزهای قبل از نتفلیکس. قبل از اینکه نتفلیکس بتواند گوی سبقت را از شبکه های کابلی بگیرد و از آن خود کند.

 

رقابت Apple TV+ و Hulu

دربی استریمینگ در مجموع باعث رقابتی تر شدن مسابقه امی شده است و Apple TV+ و Hulu نیز سعی کردند حرفی برای گفتن در این رقابت داشته باشن. سال گذشته، جدول امتیازات کاملاً متفاوت به نظر می رسید. نتفلیکس در مجموع به 44 جایزه و HBO به 19 دسترسی پیدا کرد که تا حدی به دلیل زمان بندی فصل ها  بود. HBO Max در ماه مه 2020 راه اندازی شد. اما به دلیل تأثیر کووید تا یک سال بعد پیشرفت چندانی نکرد.

 اپل تی وی امشب توسط تد لاسو توانست جایزه های بسیاری را در زمینه های مختلف کسب کند. این سریال مورد علاقه آکادمی تلویزیون است. یک سریال موفق برای Apple TV+ که توانست این شبکه را وارد میدان رقابت کند. کسب دومین جایزه برای سریال کمدی توسط اپل تی وی باعث شد که اپل تی نیز بتواند خود را در رقابت استریم ها احساس کند.

نتفلیکس

 همچنین Hulu با برد مایکل کیتون برای Dopesick و آماندا سایفرد برای The Dropout سروصدای زیادی به پا کرد.

 در پایان اینکه این روزها شبکه های مختلف به صورت مداوم در رقابت هستند. تا محتوای بهتر و حرفه ای تری را  ارائه کنند و مخاطبان بیشتری را به دست بیاورند. شاید بسیاری از ما تنها طرفدا HBO  و یا نتفلیکس باشیم. اما شبکه های دیگر نیز در این میان حرفی برای گفتن دارند.

منبع Deadline

 

آخرین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 9 =