خرید نتفلیکس توسط مایکروسافت در سال 2023

خرید نتفلیکس توسط مایکروسافت

نادلا از سال 2014 که مسئول قسمت فناوری مایکروسافت شده خریدهای گران قیمتی را آغاز کرده است. این کار با خرید 2.5 میلیارد دلاری شرکت سازنده بازی موفق Minecraft آغاز شد. بعداً مایکروسافت LinkedIn را به مبلغ 26 میلیارد دلار و توسعه دهنده نرم افزار تشخیص گفتار و هوش مصنوعی Nuance را به مبلغ 20 میلیارد دلار خریداری کرد. اکتیویژن بلیزارد (ATVI.O) با 69 میلیارد دلار بزرگترین هدف این کمپانی بود.

اما در مورد خرید نتفلیکس توسط مایکروسافت این دو شرکت در حال حاضر با هم هماهنگ هستند. نتفلیکس مایکروسافت را به عنوان شریک تبلیغاتی خود برای یک سرویس اشتراک جدید انتخاب کرد. برد اسمیت رئیس مایکروسافت نیز در هیئت مدیره نتفلیکس حضور دارد. بخشی از منطق یک معامله این است که مایکروسافت می‌خواهد یک سرویس پخش بازی ویدیویی را روی چندین دستگاه ارائه دهد.

خرید نتفلیکس توسط مایکروسافت

نتفلیکس

طبق اخبار سینما و تلویزیون مووی 21 نتفلیکس برنامه های بزرگی در زمینه بازی دارد. در سال 2022 این شرکت به رهبری رید هستینگز توسعه دهنده فاکس ششمین استودیوی داخلی خود را خریداری کرد. تبدیل شدن به بخشی از امپراتوری مایکروسافت این جاه طلبی ها را افزایش می دهد. درک مجموعه‌ای با پخش تلویزیون و بازی‌ها در کنار هم کار سختی نیست.

خرید نتفلیکس توسط مایکروسافت چندان کار سختی نیست. مایکروسافت با ارزش بازار 13 برابر نتفلیکس تا اوایل دسامبر می تواند هزینه خرید نتفلیکس را بپردازد.

نادلا بدون شک جسارت زیادی برای خرید نتفلیکس به خرج داده است. بر این اساس به راحتی می توان باور کرد که مایکروسافت اهداف خود را روی نتفلیکس قرار خواهد داد.

کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده در 8 دسامبر از خرید 69 میلیارد دلاری مایکروسافت از توسعه دهنده بازی های ویدیویی Activision Blizzard شکایت کرد و استدلال کرد که این ترکیب به مصرف کنندگان آسیب می رساند. زیرا باعث برتری ناعادلانه این شرکت نرم افزاری در برابر رقبای کنسول های بازی ایکس باکس و به طور شرکت های بازی سازی دیگر می شود.

منبع Reuters

آخرین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 8 =