پرفروش ترین فیلم های ۲۰۲۲ با فروش بالای ۱۰۰ میلیون دلار

گزارش های مربوط به مرگ صنعت سینما بسیار اغراق آمیز بوده است. زمانی که کووید-19 در سال‌های 2020 و 2021 سینماها را تعطیل کرد، برخی تحلیل‌گران گمان کردند که این امر منجر به از بین رفتن تجربه فیلم‌سازی می‌شود.

همانطور که بیشتر و بیشتر آمریکایی ها یاد می گیرند با این بیماری همه گیر زندگی کنند، تعداد باکس آفیس همچنان در حال افزایش است. در واقع، چندین فیلم اکران شده در سال 2022 به پرفروش‌ترین باکس آفیس داخلی تبدیل شده‌اند و از آستانه 100 میلیون دلاری عبور کرده‌اند. با توجه به اینکه فیلم‌های پرفروش بیشتری هنوز اکران نشده‌اند (از جمله فیلم مورد انتظار «آواتار: راه آب» در دسامبر)، امسال میلیاردها دلار برای هالیوود درآمد خواهد داشت. برای مشا‌هده لیست به‌روزشده بزرگترین و پرفروش ترین فیلم های 2022 تا کنون، با مووی 21 همراه باشید.

16. Bullet Train (Sony Pictures Entertainment)

101 میلیون دلار

برد پیت در این کمدی اکشن از کارگردان دیوید لیچ، نقش لیدی باگ، یک قاتل غیرمحتمل آمریکایی را بازی می کند. ساندرا بولاک در نقش سرپرست پیت بازی می‌کند که «قطار سریع‌السیر» را به دومین فیلم سال 2022 تبدیل می‌کند که هر دو فیلم A-listers را پس از «شهر گمشده» از آستانه 100 میلیون دلار عبور می‌کنند.

15. Smile (Paramount Pictures)

Smile

104 میلیون دلار

این فیلم ترسناک روانشناختی توسط بازیگر تازه وارد پارکر فین نویسندگی و کارگردانی شد‌ه است. سوسی بیکن در نقش دکتر رز کوتر، درمانگری که پس از خودکشی یکی از بیمارانش وحشت شخصی را تجربه می کند، بازیگران را هدایت می کند.

14. The Lost City (Paramount Pictures)

The Lost City

105 میلیون دلار

آیا می خواهید مطمئن شوید که فیلم شما از مرز فروش 100 میلیون دلاری عبور می کند؟ فقط ساندرا بولاک را استخدام کنید. برنده اسکار “Blindside” در نقش لورتا سیج، نویسنده‌ای عاشقانه که پس از ربو‌ده شدن توسط یک دزد میلیاردر (دنیل ردکلیف) به طور غیرقابل توضیحی درگیر یک شکار گنج می شود. مدل پوشش کم‌هوش لورتا با بازی چانینگ تیتوم، نجات او را به عهده می‌گیرد… با کمی کمک برد پیت.

13. Lightyear (Pixar)

Lightyear

118 میلیون دلار

کریس پاین صدای باز لایتیر را از تیم آلن بر عهده می‌گیرد، زیرا این فیلم بر روی انسان واقعی تمرکز دارد که الهام‌بخش اسباب‌بازی محبوب «داستان اسباب‌بازی» است. با وجود اینکه در نهایت در باکس آفیس داخلی به بالای 100 میلیون دلار رسید، انتظارات برای این اسپین آف/پیش درآمد بسیار بالاتر بود.

12. Nope (Universal Pictures)

Nope

123 میلیون دلار

سومین فیلم ترسناک جردن پیل بعد از «برو بیرون» و «ما» با بازی دنیل کالویا و کیک پالمر در نقش خواهر و برادرهایی که در مزرعه ای زندگی می کنند و با یک بشقاب پرنده در تماس هستند.

11. Uncharted (Sony Pictures Entertainment)

Uncharted

148 میلیون دلار

کارگردان روبن فلیشر این فیلم را از سری بازی های ویدیویی موفق دهه 2000 اقتباس کرده است. تام هالند که ثابت می‌کند بیش از مرد عنکبوتی در توانش است، در کنار مارک والبرگ در نقش یک جفت شکارچی ثروت بازی می‌کند. هدف آنها کشف گنج افسانه ای اکسپدیشن ماژلان در مقابل یک میلیاردر غیر اخلاقی (آنتونیو باندراس) و یک رهبر مزدور (تاتی گابریل) است.

10. Elvis (Warner Bros.)

Elvis

151 میلیون دلار

در فیلم زندگینامه ای موزیکال باز لورمن، آستین باتلر در نقش الویس پریسلی و تام هنکس در نقش سرهنگ تام پارکر حضور دارند. این فیلم برای اولین بار در جشنواره فیلم کن با نقدهای درخشان به نمایش درآمد، به ویژه برای بازی باتلر در نقش سلطان راک اند رول و تمام آن شماره های موسیقی چشمگیر.

9. Black Adam (Warner Bros.)

Black Adam

151 میلیون دلار

دواین جانسون حدود 15 سال در تلاش بود تا کمیک محبوب دی سی را به یک فیلم تبدیل کند و سرانجام در 21 اکتبر با یکی از بزرگترین افتتاحیه های سال 2022 در سینماها به نمایش درآمد. بلک آدام برد‌ه سابق با قدرت های بسیاری از مصری های مختلف است. خدایان از دیگر بازیگران این فیلم می‌توان به آلدیس هاج در نقش کارتر هال/هاکمن، نوح سنتینو در نقش آلبرت «آل روتشتاین»/اتم اسمشر و پیرس برازنان در نقش کنت نلسون/دکتر فیت اشاره کرد.

8. Sonic the Hedgehog 2 (Paramount Pictures)

Sonic the Hedgehog 2

190 میلیون دلار

این کمدی ماجراجویی، داستان شخصیت معروف بازی‌های ویدیویی سگا (با صداپیشگی بن شوارتز) را ادامه می‌دهد و او تلاش می‌کند تا بر دانشمند دیوانه، با بازی جیم کری، یعنی دکتر روباتنیک، غلبه کند. فیلم اصلی 2020 تنها 148 میلیون دلار در ایالت‌ها به دست آورد، بنابراین موفقیت بی‌نظیر دنباله مطمئناً به این معنی است که مدیران استودیو برای تولید سومین فیلم در مجموعه جوجه تیغی آبی، از حلقه‌ها پرش خواهند کرد. این فیلم یکی از پرفروش ترین فیلم های 2022 است.

7. Black Panther: Wakanda Forever (Walt Disney Studios Motion Pictures)

Black Panther: Wakanda Forever

287 میلیون دلار

پس از مرگ چادویک بوزمن بازیگر اصلی «پلنگ سیاه» در سال 2020، رایان کوگلر، فیلمساز، کارهای غیرقابل تصوری را انجام داد و دنباله‌ای ساخت که هم به او ادای احترام کرد و هم داستان را پیش برد. «واکاندا برای همیشه» روی خواهر تچالا، شوری (لتیتیا رایت) و مادر راموندا (آنجلا باست) تمرکز می‌کند که در مقابل تهدیدی جدید مبتنی بر آب از سوی تمدن تالوکان مبارزه می‌کنند.

6. Thor: Love and Thunder (Walt Disney Studios Motion Pictures)

Thor: Love and Thunder

343 میلیون دلار

بیست و نهمین فیلم دنیای سینمایی مارول از ثور کریس همسورث استقبال می‌کند و این بار جین فاستر (ناتالی پورتمن) چکش‌دار به او می‌پیوندد. تایکا وایتیتی کارگردانی این فیلم کمپی را بر عهده دارد که کریستین بیل در نقش گور قصاب خدا، تسا تامپسون در نقش والکری و راسل کرو در نقش زئوس بازی می‌کنند.

5. The Batman (Warner Bros.)

The Batman

369 میلیون دلار

مت ریوز، نویسنده/کارگردان، سبک نوآر را به نسخه‌ی خود از «بتمن» می‌آورد و منتقدان و تماشاگران آن را در سینماها می‌بینند (قبل از اینکه به HBO Max برود). در این ریبوت، بروس وین رابرت پتینسون فساد را در شهر گاتهام کشف می‌کند و در عین حال با آنتاگونیست‌های محبوبی مانند کت‌وومن (زوی کراویتز)، ریدلر (پل دانو) و پنگوئن (کالین فارل) در تماس است.

4. Minions: The Rise of Gru (Universal Pictures)

Minions: The Rise of Gru

369 میلیون دلار

این پنجمین فیلم از مجموعه «من نفرت‌انگیز» است. زمانی که در آخر هفته چهارم جولای اکران شد، بسیار فراتر از انتظارات بود. این فیلم داستان منشأ شرور داستان، گرو (با صدای استیو کارل) را روایت می کند.

3. Jurassic World: Dominion (Universal Pictures)

Jurassic World: Dominion

376 میلیون دلار

برای ششمین و آخرین بار به پارک ژوراسیک خوش آمدید. کارگردان کالین تروورو با ادغام بازیگران اصلی (لورا درن، سم نیل و جف گلدبرگ) با تازه‌کاران (کریس پرت و برایس دالاس هاوارد) در حالی که سعی می‌کنند از سرزمین اصلی در برابر تهدید دایناسور محافظت کنند، پایان فرنچایز را نشان می‌دهد. در حالی که نقدهای منتقدان متفاوت بود، انتظار می رفت مخاطبان آن را تا این حد دوست داشته باشند.

2. Doctor Strange in the Multiverse of Madness (Walt Disney Studios Motion Pictures)

Doctor Strange in the Multiverse of Madness

411 میلیون دلار

این فیلم با بازی بندیکت کامبربچ در نقش جادوگر دکتر استرنجر و الیزابت اولسن در نقش واندا ماکسیموف / جادوگر اسکارلت می باشد. این جدیدترین فیلم MCU و اولین موردی است که واقعاً ژانر وحشت را در خود جای داد‌ه است و بسیاری از طرفداران آن را از طریق شکاف انگشتان خود تماشا می کنند.

1. Top Gun: Maverick (Paramount Pictures)

Top Gun: Maverick

716 میلیون دلار

36 سال پس از فیلم اصلی «تاپ گان» (1986)، دنباله‌ای که جلوی تام کروز ساخته شد، ثابت کرد که ترکیبی عالی از نوستالژی و اکشن برای مخاطبان پیر و جوان است. بدون تردید، این یک موفقیت بزرگ باکس آفیس است. جوزف کوسینسکی فیلم پرنده هوانوردی را کارگردانی کرد که اکنون ماوریک را در حال بازگشت به برنامه مربی تاکتیک جنگنده های نیروی دریایی ایالات متحده به عنوان یک مربی می بیند. تا اینجا این فیلم پرفروش ترین فیلم های 2022 است

منبع: Goldderby

آخرین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 5 =