رتبه‌بندی بهترین سریال های اولیویا کلمن

بهترین سریال های اولیویا کلمن

اولیویا کولمن نه تنها با شوخ طبعی و رفتار دوست داشتنی خود قلب طرفداران را به دست آورده است، بلکه با اسکار، امی، بفتا و گلدن گلوب، به یکی از پرکارترین بازیگران تمام دوران تبدیل شده است. با معرفی بهترین سریال های اولیویا کلمن همراه باشید.

10. Green Wing (2004 – 2007)

Green Wing از بهترین سریال های اولیویا کلمن

Green Wing، یک کمدی بریتانیایی آندرریتد است که داستان کارکنان پرهیجان و کمی دیوانه بیمارستان ساختگی ایست همپتون را دنبال می کند.

برخلاف اکثر سریال های پزشکی مشهور، گرین وینگ هرگز واقعاً به وظایف دکترها نمی پردازد. کلمن با به تصویر کشیدن هریت، مادر چهار فرزند در یک ازدواج ناموفق گیر کرده، سبب سرگرمی و خندید‌ن بسیاری از طرفداران می شود.

9. The Crown (2016 – Present)

The Crown از بهترین سریال های اولیویا کلمن

The Crown که به داستان زندگی و چندین دهه سلطنت ملکه الیزابت دوم می پردازد، اثری است که رویدادهای سیاسی و شخصی را که در اواخر نیمه دوم قرن بیستم را شکل دادند، دنبال می کند.

مطلب مرتبط: تریلر فصل پنجم سریال The Crown

کلمن وظیفه دشوارِ نقش اصلی را برعهده داشت، و در نقش ملکه الیزابت ظاهر شد. در واقع، اجرای او آنقدر دوست داشتنی بود که او برنده جایزه امی و گلدن گلوب شد. این اثر از بهترین سریال های اولیویا کلمن می باشد.

8. ‘Les Misérables (2018 – 2019)

Les Misérables از بهترین سریال های اولیویا کلمن

این داستان که اقتباسی از رمان کلاسیک ویکتور هوگو است، داستان ژان والژان (دومینیک وست) – یک محکوم سابق – را دنبال می کند که تلاش می کند شیاطین گذشته خود را از خود دور کند. داستان سریال در فرانسه جنگ‌زده اتفاق می افتد=.

این نسخه از داستان بی‌نوایان صرفاً یک ملودرام خوب با دامنه حماسی داستان و قوس‌های شخصیتی غنی است. کلمن با بازی در نقش مادام تناردیه، همسر نفرت انگیز یک صاحب مسافرخانه و نگهبان وحشتناک کوزت جوان، تمام توجه مخاطبان را به خود جلب می کند.

7. The Night Manager (2016)

The Night Manager از بهترین سریال های اولیویا کلمن

جاناتان پاین (تام هیدستون)، سرباز سابق بریتانیایی که اتفاقاً مدیر شب در یک هتل مجلل است، توسط اطلاعات بریتانیا استخدام می شود تا به دایره داخلی یک دلال اسلحه خطرناک نفوذ کند.

در این اقتباس از تریلر جاسوسی مشهور جان لو کاره، تغییرات زیادی برای بازتاب بهتر دوران مدرن ایجاد شد. این تغییرات شامل بازنویسی نقش بور به عنوان یک زن بود. چنین تغییراتی نه تنها حضور قوی زنان در صنعت اطلاعات را بهتر نشان می‌دهد، بلکه ماهیت والدینی شخصیت بور را نیز برجسته می‌کند. در واقع، عملکرد کلمن چنان تأثیری گذاشت که در نهایت برنده گلدن گلوب شد. این سریال از بهترین سریال های اولیویا کلمن می باشد.

6. Broadchurch (2013 – 2017)

Broadchurch از بهترین سریال های اولیویا کلمن

وقتی جنازه مرد جوانی در ساحل شهر ساحلی کوچکی پیدا می شود، دی الک هاردی (دیوید تنانت) و دی اس الی میلر (اولیویا کلمن) مامور می شوند تا پرونده قتل را حل کنند.

Broadchurch همانطور که یکی از جنایت‌های بزرگ بریتانیا را نشان می‌دهد، در ترسیم پیچیدگی‌ها و مفاسد طبیعت انسانی کار درخشانی انجام می‌دهد، زیرا سریال به مفاهیم گسترده جنایت می‌پردازد. با وجود لحظات بزرگ شخصیت کلمن در سریال، جای تعجب نیست که چرا وی برای ایفای نقش خود جایزه بفتا را به دست آورد.

5. Peep Show (2003 – 2015)

Peep Show از بهترین سریال های اولیویا کلمن

دو دوست صمیمی از دوران جوانی، مارک (دیوید میچل) و ژز (رابرت وب) اکنون هم اتاقی هایی هستند که هیچ علایق مشترکی ندارند، اما به نوعی به هم در هنگام عبور از مصیبت های بزرگسالی کمک می کنند. کلمن شاید آنقدرها در این اثر مانند دیگر آثار خود ندرخشد، اما با این حال، این اثر از بهترین سریال های اولیویا کلمن می باشد.

4. Landscapers (2021)

Landscapers از بهترین سریال های اولیویا کلمن

یک زوج به ظاهر عادی و ملایم ناگهان در مرکز تحقیقات یک قتل قرار می گیرند، زیرا دو جسد در باغ خانه قدیمی آنها کشف می شود. این اجساد نه تنها برای بیش از 15 سال دفن شده اند، بلکه اتفاقاً والدین سوزان نیز هستند.

Landscapers بر اساس یک داستان واقعی تکان دهنده، روایتی را ارائه می دهد که غیرقابل اعتماد بودن شخصیت ها را افزایش می دهد. سریالی که توسط شوهر واقعی کلمن، اد سینکلر نوشته شده است. تصویری که کلمن از سوزان به نمایش می گذارد، حتی با وجود اعمال فجیعی که مرتکب شد‌ه است، به طرز غیرقابل انکاری تراژیک است.

3. Flowers (2016 – 2018)

Flowers از بهترین سریال های اولیویا کلمن

این کمدی سیاه که توسط ذهن نابغه ویل شارپ نوشته و خلق شده است، داستان خانواده عجیب فلاورز و مبارزات آن‌ها برای حفظ خانواده را دنبال می‌کند.

کلمن با بازی در نقش دبورا، مادرسالار مضطرب خانواده، کارش را به طرز ماهرانه‌ای انجام می دهد. او نگران این است که مبادا در حفظ خانواده خود موفق نشود. این اثر از بهترین سریال های اولیویا کلمن است.

2. Heartstopper (2022 – Present)

Heartstopper از بهترین سریال های اولیویا کلمن

بر اساس یک رمان گرافیکی، نفس‌گیر داستان چارلی (جو لاک) و نیک (کیت کانر) – دو دانش آموز – را روایت می کند که در نهایت عاشق هم می شوند.

مطلب مرتبط: فیلمبرداری فصل دوم Heartstopper رسما به پایان رسید

Heartstopper که یکی از بهترین آثار مربوط به عشق به همجنس را به نمایش می‌گذارد، نه تنها یک عاشقانه دلنشین است، بلکه داستانی دلچسب از پذیرش خود و عشق به خود است. همانطور که طرفداران پیشرفت در رابطه چارلی و نیک را می بینند، شاهد رشد شخصیت های آنها نیز هستند. حضور کلمن در فصل اول ممکن است تنها محدود به چند دقیقه باشد، اما به عنوان مادر نیک، نقش او محوری است زیرا او به مجرایی تبدیل می شود که به نیک اجازه می دهد تا به طور کامل سفر Come-Out کردنش را در آغوش بگیرد و معنای زندگی‌اش پیدا کند.

1. Fleabag (2016 – 2019)

Fleabag از بهترین سریال های اولیویا کلمن

یک زن لذت‌طلب تلاش می‌کند تا زندگی خانوادگی، زندگی حرفه‌ای و زندگی عاشقانه‌اش را طی کند، در حالی که تلاش می‌کند با تراژدی‌های گذشته‌اش کنار بیاید.

فلی‌بگ به‌عنوان یکی از پرمخاطب‌ترین سریال های تمام دوران، با شخصیت‌های غنی، روابط پیچیده، و شوخی های زیرکانه، به اثری بزرگ تبدیل شد. اما در میان شخصیت های عجیب و غریب دوست داشتنی، یکی از شخصیت هایی که به راحتی مورد بی مهری اکثر طرفداران قرار گرفت، مادرخوانده بود. این بی‌مهری نتیجه تلاش ثمربخش و موفقیت‌آمیز کلمن است، چرا که نشان می دهد در کار خود و ایفای نقشش، بسیار موفق ظاهر شده است. این اثر از بهترین سریال های اولیویا کلمن می باشد.

منبع: Collider

آخرین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 7 =