اوپنهایمر چهارمین فیلم پرفروش سال 2023 شد

اوپنهایمر چهارمین فیلم پرفروش سال 2023

اوپنهایمر چهارمین فیلم پرفروش سال 2023 شد. این خبر شگفت انگیزی برای طرفداران نولان بود. اوپنهایمر ساخته کریستوفر نولان با فروش 700 میلیون دلاری باکس آفیس جهانی به چهارمین فیلم پرفروش سال 2023 تبدیل شد.

 اوپنهایمر از رقبای خود یعنی Fast X و Spider-Man: Across the Spider-Verse پیشی گرفته است. اما همچنان پایین تر از فیلم های Super Mario Bros. Super Mario Bros، Barbie’s Greta Gerwig و Guardians Of The Galaxy Vol. 3 قرار دارد.

 Oppenheimer با جمع آوری 146.4 میلیون دلار و کسب رتبه پنجم در میان پردرآمدترین فیلم های آی مکس در تمام دوران، موفقیت چشمگیری در سینماهای آی مکس به دست آورده است. در حالی اوپنهایمر چهارمین فیلم پرفروش سال 2023 شد که توانایی کسب جایگاه های بالاتری را نیز دارد.

Oppenheimerاز دو رقیب اصلی خود یعنی Fast X (704 میلیون دلار) و Spider-Man: Across the Spider-Verse (686 میلیون دلار) پیشی گرفته است. اگرچه هنوز از پردرآمدترین های سال، یعنی فیلم Super Mario Bros.  با فرو 1.35 میلیارد دلار، باربی گرتا گرویگ (1.2 میلیارد دلار) و فیلم Guardians Of The Galaxy Vol. 3  با فروش 845 میلیون دلار عقب است.

اوپنهایمر چهارمین فیلم پرفروش سال 2023

فروش جهانی

این درام تاریخی با درجه R در طول نمایش پنج هفته‌ای خود در باکس آفیس در سراسر جهان 717.8 میلیون دلار درآمد کسب کرده است. این مبلغ شامل 285 میلیون دلار از آمریکای شمالی و 437 میلیون دلار مکمل از بازارهای بین المللی است. این 285 میلیون دلار به دلایل دیگری نیز قابل توجه است. اوایل این هفته، اوپنهایمر به تبدیل شدن به پرفروش‌ترین فیلم داخلی تاریخ شد و به این افتخار تاریخی دست پیدا کرد. اما با این حال نتوانست در صدر جدول باکس آفیس قرار گیرد. به دلیل قدرت فیلم باربی در اکران.

علاوه بر اینکه اوپنهایمر چهارمین فیلم پرفروش سال 2023 شد به عنوان چهارمین فیلم پرفروش کریستوفر نولان در تمام دوران نیز معرفی شد. این فیلم از درآمد شاهکار او در سال 2014 بین ستاره ای (715 میلیون دلار) فراتر رفته است. اما همچنان در رتبه های پایین تر از موفقیت های خیره کننده شوالیه تاریکی (1.006 میلیارد دلار)، شوالیه تاریکی برمی خیزد (1.08 میلیارد دلار) و Inception (837 میلیون دلار) قرار دارد. علاوه بر این، این فیلم به عنوان موفق ترین اکران نولان در 50 بازار خارج از کشور از جمله کشورهای برجسته مانند آلمان، هند، برزیل و عربستان سعودی است.

در آمریکای شمالی، اوپنهایمر بیش از یک ماه است که جایگاه خود را در بین سه رتبه برتر حفظ کرده است. این فیلم با پیشی گرفتن از جان ویک: فصل 4 (187 میلیون دلار) پرفروش‌ترین فیلم سال با رتبه R است و پس از پری دریایی کوچولو (297 میلیون دلار) به عنوان ششمین اکران بزرگ سال 2023 شناخته می‌شود. .

اوپنهایمر چهارمین فیلم پرفروش سال 2023

فعال کردن IMAX Power

این فیلم با توجه به تعهد نولان به برند و رویکرد بازاریابی بزرگی که برای فرمت IMAX طراحی شده بود، در سینماهای IMAX به برتری رسید و ۱۴۶.۴ میلیون دلار از نمایشگرهایی با فرمت ممتاز جمع آوری کرد و بیش از ۱۷ میلیون دلار از صفحه نمایش های ۷۰ میلی متری جمع آوری کرد. تنها 30 مورد از صفحه نمایش های 70 میلی متری در جهان وجود دارد. با موفقیت خود، این فیلم همچنین جایگاه پنجم را در میان پردرآمدترین فیلم‌های IMAX در تمام دوران‌ها به دست آورد. با چهار جایگاه برتر که توسط فیلم‌های پرفروش ۲ میلیارد دلاری، یعنی آواتار و دنباله‌اش The Way of Water، جنگ ستارگان و Avengers: Endgame.

داستان فیلم زندگی اوپنهایمربا بازی کیلین مورفی را به عنوان فیزیکدان نظری دنبال می کند که سازنده بمب اتمی بود. در این گروه رابرت داونی جونیور، مت دیمون، امیلی بلانت، فلورنس پیو، کنت برانا نیز در کنار آنها حضور دارند.

منبع Collider

آخرین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − 3 =