رتبه‌بندی بهترین فیلم های بت دیویس

بهترین فیلم های بت دیویس

از هر کسی که درباره بهترین بازیگر زن تاریخ هالیوود است بپرسید، یک نام ثابت خواهد بود: بت دیویس. دیویس که به طور گسترده توسط بسیاری به عنوان یکی از بزرگترین نمادهای عصر طلایی هالیوود شناخته می شود، برنده دو جایزه اسکار شد. با معرفی بهترین فیلم های بت دیویس همراه باشید.

10. Death on The Nile (1978)

بهترین فیلم های بت دیویس

پیتر اوستینوف در نقش هرکول پوآرو در اقتباسی از فیلم کلاسیک آگاتا کریستی در سال 1978 به نام مرگ بر روی نیل بازی می کند. این فیلم داستان کارآگاه معروفی را دنبال می‌کند که در یک کشتی تفریحی مجلل در رودخانه نیل به بررسی یک مرگ مرموز می‌پردازد.

همچنین بخوانید: رتبه‌بندی بهترین فیلم های جین برکین

مرگ بر روی نیل به لطف قدرت بازیگران ستاره‌اش می‌درخشد. دیویس با مگی اسمیت یک پویایی سرگرم کننده ایجاد می کند که در میان قوی ترین عناصر فیلم قرار می گیرد.

9. The Petrified Forest (1936)

بهترین فیلم های بت دیویس

درام جنایی The Petrified Forest محصول 1936، دیویس را در کنار لزلی هاوارد و همفری بوگارت قرار می‌دهد. داستان درباره یک نویسنده مبارز و یک پیشخدمت جوان است که در حالی که توسط یک گانگستر خشن گروگان گرفته شده اند، با هم ارتباط برقرار می کنند.

این فیلم به لطف شخصیت‌پردازی غنی از سه چهره برجسته یک پیروزی است. دیویس در یکی از ظریف‌ترین نقش‌هایش، در مقابل مرد جذابِ با بازی هاوارد، یک هنرنمایی جذاب ایجاد می‌کند. این اثر از بهترین فیلم های بت دیویس است.

8. Dangerous (1935)

بهترین فیلم های بت دیویس

دیویس اولین اسکار خود را برای بازی در نقش جویس هیث خود ویرانگر و آشفته در درام خطرناک محصول سال 1935 دریافت کرد. در داستان جویس تلاش می‌کند تا با کمک معمار ثروتمند، دان بلوز، یک بازگشت به صحنه انجام دهد. با این حال، اعتیاد او به الکل کار را دشوار خواهد کرد.

Dangerous سرآغاز حرفه ای و باشکوه دیویس به عنوان بزرگترین بازیگر نقش اول زن در کمپانی برادران وارنر بود. دیویس با ارائه یک اجرای بی‌رحمانه، شرورانه و بی‌احساس، گردبادی از خشم و احساس ایجاد کرد. تعداد کمی از بازیگران زن می توانستند این کار سخت را انجام دهند، اما مجددا می‌گوییم که، بت دیویس مانند دیگر بازیگران زن نبود.

7. Of Human Bondage (1934)

بهترین فیلم های بت دیویس

لزلی هاوارد برای اولین بار با بت دیویس در درام دلخراش Of Human Bondage در سال 1934 همکاری کرد. داستان در مورد فیلیپ کری، یک دانشجوی پزشکی است که عاشق میلدرد هاوارد، پیشخدمتی بی رحم می شود. آن دو سپس در یک چرخه مخرب درگیر می شوند و میلدرد هر بار که به نظر می رسد از چنگال های فیلیپ خارج شده است، به زندگی خود باز می گردد.

Of Human Bondage دیویس را تبدیل به یک ستاره تمام عیار کرد. میلدرد شبیه هیچ یک از نقش های پیشین نبود که مخاطبان قبلاً آن را دیده بودند. او سنگدل، بی رحم، خودخواه، خود ویرانگر و کاملاً نفرت انگیز بود. دیویس نقدهای تحسین برانگیزی دریافت کرد و بسیاری پیش بینی می کردند که او نامزد اسکار بشود.

6. Jezebel (1938)

بهترین فیلم های بت دیویس

دیویس دومین و آخرین اسکار خود را برای بازی در درام عاشقانه Jezebel ساخته ویلیام وایلر برد. این فیلم که هنری فوندا نیز در آن نقش آفرینی می کند، درباره جولی مارسدن، یک دختر خوشگل جنوبی است که کارهای خودخواهانه اش به قیمت عشق به مردی که دوستش دارد، تمام می شود.

این فیلم غنی و ظریف ساخته شده است، و داستانی مؤثر از عشق و طبیعت ضعیف آن است. دیویس به‌عنوان جولی سرسخت و متحول به خوبی می‌درخشد، نقشی که بار دیگر طرف خشن و حیله‌گر او را فرا می‌خواند. Jezebel یک موفقیت تجاری و انتقادی بزرگ بود و دیویس را به عنوان ستاره‌ی بی‌همتای کمپانی برادران وارنر و یکی از قدرتمندترین بازیگران زن نسلش تثبیت کرد.

5. Dark Victory (1939)

بهترین فیلم های بت دیویس

اگرچه دیویس بیشتر به خاطر نقش های منفی مهشورش شناخته می شود، اما در طول زندگی حرفه ای خود چندین نقش قهرمان تراژیک را بازی کرد‌ه است. Dark Victory محصول سال 1939، داستان جودیت تراهرن، یک فرد اجتماعی لذت‌گرا را دنبال می‌کند که تلاش می‌کند تا عشق را پیدا کند و پس از اطلاع از داشتن تومور مغزی، زندگی‌اش را تغییر دهد. این فیلم او را با همفری بوگارت پیوند می‌دهد و همچنین رونالد ریگان، رئیس‌جمهور آینده ایالات متحده در آن بازی می‌کند.

Dark Victory یکی از جدی ترین و دلسوزترین اجراهای دیویس است. این فیلم، قبل از هر چیز، یک داستان عاشقانه است و دیویس یک شریک عاطفی عالی برای جورج برنت می باشد.

4. Whatever Happened To Baby Jane? (1962)

بهترین فیلم های بت دیویس

دیویس در فیلم ترسناک روانشناختی رابرت آلدریچ به رقیب مشهور خود جوآن کرافورد پیوست. داستان در مورد یک ستاره کودک قدیمی است که به طور فزاینده ای دچار توهم می شود، در حالی که در یک عمارت ویران هالیوودی زندگی می کند، خواهرش را که از ویلچر استفاده می کند، عذاب می دهد.

چه اتفاقی برای بیبی جین افتاد؟ دهمین و آخرین نامزدی اسکار را برای دیویس به ارمغان آورد. این اثر از بهترین فیلم های بت دیویس می باشد.

3. The Little Foxes (1941)

بهترین فیلم های بت دیویس

ویلیام وایلر برای درام روباه های کوچک در سال 1941 با دیویس متحد شد. بر اساس نمایشنامه 1939، داستان حول محور شروری به نام رجینا هوبارد گیدنز و برادران جاه طلبش می چرخد ​​که قصد دارند از ثروت شوهر رجینا برای ثروتمند شدن از یک کارخانه پنبه استفاده کنند.

رجینا هوبارد گیدنز یک هیولای سینمایی و یکی از بهترین ساخته های دیویس است. این شخصیت یکی از دو شخصیت شرور دیویس است که در لیست AFI از بهترین شرورهای فیلم تاریخ ظاهر می شود و دلیل خوبی هم برای این امر وجود دارد. رجینا خودخواه و فریبنده است.

2. Now, Voyager (1942)

بهترین فیلم های بت دیویس

درام عاشقانه Now, Voyager با بازی دیویس در کنار پل هنرید. به داستان شارلوت ویل، زن جوانی می پردازد که تحت تسلط مادر زورگو و بی‌رحمش است. پس از مدتی در یک بیمارستان روانی، شارلوت از پوسته‌اش بیرون می‌آید و تبدیل به زنی با اعتماد به نفس می‌شود و در یک سفر تفریحی مجلل با مردی متاهل رابطه برقرار می کند.

این فیلم یکی از بهترین عاشقانه های کلاسیک از دوران طلایی هالیوود است. دیویس در بهترین حالت خود قرار دارد و در نقش شارلوت یک بازی جسورانه و با طراوت ارائه می دهد و عاشقانه ای جاودانه با جری هنرید خلق می کند.

1. All About Eve (1950)

بهترین فیلم های بت دیویس

این فیلم یک فیلم کلاسیک سینمایی تایید شده است و دیویس در نقش بازیگر سالخورده‌ای به نام مارگو چانینگ که طعمه نقشه های ایو هرینگتونجاه طلب می شود، در راس اثر قرار دارد.

کمتر فیلمی به بررسی ماهیت بازیگری و تجارت نمایشی بهتر از All About Eve می پردازد. این فیلم که یک شاهکار به تمام معناست، پیروزی خود را مدیون کارگردانی، فیلمنامه نویسی و بازیگری‌اش است. دیویس بهترین بازی دوران حرفه ای خود را در نقش مارگوی شوخ ارائه می دهد، نقشی که اکنون افسانه ای است و میراث او را به عنوان بهترین بازیگر زن در هالیوود کلاسیک تثبیت می کند.

منبع: Collider

آخرین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 1 =