باکس آفیس: «Smile» پرفروش تر از «آمستردام»

آمستردام

درام پر ستاره دیوید او راسل «آمستردام» در اولین باکس آفیس خود شکست خورد و از 3005 سینمای آمریکای شمالی 6.5 میلیون دلار به دست آورد. این فیلم که هزینه ساخت آن 80 میلیون دلار بوده است. نتوانست بر نقدهای بد و حداقل سر و صداها غلبه کند و در حال تبدیل شدن به یکی از بزرگترین اشتباهات سال است. برای اطلاع از آمار دقیق فروش فیلم ها به بخش باکس آفیس مووی ۲۱ سر بزنید.

دیگر فیلم تازه ‌وارد این آخر هفته «Lyle, Lyle, Crocodile» نیز با 11.5 میلیون دلار از 4350 سینما در آخر هفته افتتاحیه‌اش کمتر از انتظارات بود. با این حال این انیمیشن اقتباسی از کتاب محبوب کودکان درباره یک خزنده انسان‌نما (که آواز می‌خواند!) با صدای شاون مندز با توجه به هزینه ساخت 50 میلیون دلاری آن فروش چندان بدی هم نداشته است.

فیلم وحشتناک پارامونت « Smile» با بازی سوسی بیکن در دومین آخر هفته اکران خود توانست تاج خود را با فروش چشمگیر 17.6 میلیون دلار همچنان حفظ کند. به لطف تبلیغات مثبت فروش بلیت فیلم «لبخند» با بودجه ۱۷ میلیون دلاری، تنها ۲۲ درصد نسبت به اولین فیلمش کاهش پیدا کرد. که برای یک فیلم ترسناک شگفت‌انگیز بود. این استودیو امسال نیز با «Top Gun: Maverick»، «The Lost City»، «Scream» و «Sonic the Hedgehog 2» گلزنی کرده است.

آمستردام

فیلم Amsterdam

«آمستردام» که پس از « Smile» و « Lyle, Lyle, Crocodile» در جایگاه سوم جدول باکس آفیس قرار گرفت. در خارج از کشور نیز با فروش 3.5 میلیون دلاری از 30 منطقه بین‌المللی یک شروع جهانی 10 میلیون دلاری دردناک را داشت.

این فیلم با گروهی از بازیگران که شامل کریستین بیل، مارگو رابی، جان دیوید واشنگتن و تیلور سوئیفت بود. به نظر می رسید که یک نامزد اسکار باشد. اما این پیش‌بینی‌ها پس از اینکه فیلم با 33 درصد کاهش رتبه در Rotten Tomatoes مواجه شد چندان درست هم نبود.

دیوید آ. گراس، که شرکت مشاوره فیلم Franchise Entertainment Research را اداره می کند، می گوید: «این یک افتتاحیه ضعیف است. رقم آخر هفته برای یک فیلم در ژانر معمایی جنایی کمتر از حد متوسط است و بررسی ها ضعیف هستند.»

تماشاگران عاشق “Lyle, Lyle, Crocodile” بودند که دارای CinemaScore “A” است. اما به طور کلی سال سختی برای فیلم هایی بود که مخاطبان جوان تر بودند. به‌ جز «مینیون‌ها: ظهور گرو» که بیشتر فیلم‌های مناسب برای بچه‌ها در باکس آفیس پخش نشده‌اند.

مطالب مرتبط: تریلر فیلم 2022 Amsterdam

آمستردام

جایگاه چهارم و پنجم

« The Woman King» و « Don’t Worry Darling» به ترتیب در جایگاه های چهارم و پنجم جدول باکس آفیس داخلی قرار گرفتند. « Don’t Worry Darling» با بازی ویولا دیویس در چهارمین آخر هفته اکران خود از 3342 لوکیشن 5.3 میلیون دلار فروش داشت و تنها 24 درصد کاهش داشت و مجموع فروش خود را به 54.1 میلیون دلار رساند. فیلم « Don’t Worry Darling» به کارگردانی اولیویا وایلد در سومین آخر هفته اکران خود 3.4 میلیون دلار به دست آورد که 50 درصد نسبت به اکران قبلی خود کاهش داشته است.

در جای دیگر، کمدی رمانتیک «برادر» اثر بیلی آیچنر علیرغم نقدهای مثبت، نتوانست بازگشت خوبی داشته باشد. این فیلم با 2.1 میلیون دلار از 3356 سالن به رتبه هفتم سقوط کرد که 56 درصد کاهش نسبت به اولین نمایش خود داشت. «براس» تاکنون ۸.۸ میلیون دلار فروش داشته است.

در باکس آفیس بین المللی، فیلم «بلیط بهشت» جولیا رابرتز و جورج کلونی تا به امروز 60 میلیون دلار فروش داشته است. این فیلم که آن هم از کمپانی یونیورسال است در 21 اکتبر در آمریکای شمالی اکران می شود.

آمستردام

اکران مجدد آواتار

در رده ششم اکران مجدد «آواتار» از قرن بیستم با 2.6 میلیون دلار از 2040 سینما همچنان فروش خوبی دارد. پس از سه هفته بازگشت به سینما فیلم علمی تخیلی جیمز کامرون در سال 2009 توانست 23.3 میلیون دلار در آمریکای شمالی و 71.9 میلیون دلار در سطح جهانی به دست آورد. این یک نتیجه خیره کننده برای یک فیلم پس از گذشت 13 ساله است.

در حالی که «آمستردام» نتوانست جمعیت بزرگسال را جذب کند. باکس آفیس تخصصی به لطف درام « Tár» کارگردان تاد فیلدز و «مثلث غم» برنده نخل طلای روبن اوستلوند، پرهیاهو بود.

Focus Features پخش «Tár» را بر عهده دارد که از چهار سالن سینما در شهر نیویورک و لس آنجلس 160000 دلار به دست آورد که به طور متوسط ​​40000 دلار در هر مکان به فروش می رسد. این فیلم که به‌نظر می‌رسد در رقابت جوایز، به ‌ویژه برای اجرای پیشرو کیت بلانشت به‌عنوان رهبر ارکستر مشهور بسیار جنجالی باشد.

منبع Variety

آخرین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × سه =