استودیو جیبلی به سینماها بازگشته و آماده است تا نسل جدید را مسحور کند. سال هاست که این استودیو با آثار هایائو میازاکی پا به عرصه وجود گذاشته است. اما امسال همه چیز تغییر کرد. کارگردان مشهور انیمیشن The Boy and the Heron (همچنین به عنوان چگونه زندگی می کنید) را بیش از یک ماه پیش در ژاپن منتشر کرد. اکنون این فیلم به لطف چندین جشنواره فیلم آماده نمایش جهانی است و یکی از رویدادها قیمت بلیت فیلم The Boy and the Heron را افزایش داده است.
این بهروزرسانی مستقیماً از سوی شرکتکنندگان در جشنواره بینالمللی فیلم تورنتو ارائه شده است. این با انیمیشن The Boy and the Heron به مناسبت نمایش اولین فیلم در آمریکای شمالی آغاز می شود.
شرکت کنندگان شواهدی مبنی بر فروش بلیت به قیمت 300 دلار و بیشتر به اشتراک گذاشته اند. همچنین خود میازاکی نیز برای اکران در سالن حضور ندارد. این کارگردان در هیچ بازاریابی برای The Boy and the Heron شرکت نکرده است. زیرا اکران ژاپنی فیلم در سکوت نگه داشته شده است.
طبق اخبار فیلم و سریال مووی 21 اکران فیلم در 7 سپتامبر است که بلیت های آن در مدت زمان بی سابقه ای فروخته شد. البته طرفدارانی که در TIFF شرکت نمی کنند، در نهایت می توانند فیلم جدید میازاکی را ببینند. بدون شک اوایل سال جاری فیلم منتشر خواهد شد.
داستان انیمیشن
«در طول جنگ جهانی دوم، ماهیتو ماکی جوان (سوما سانتوکی) دچار یک تراژدی دلخراش خانوادگی میشود و باید فوراً به حومه شهر نقل مکان کند. جایی که پدرش (تاکویا کیمورا) برای خانوادهای کار میکند که برای ارتش ژاپن هواپیما میسازند. همانطور که پدر خود میازاکی انجام داد. ماهیتو منزوی شروع به کاوش در مناظر اسرارآمیز می کند و با حواصیل خاکستری روبرو می شود. پس از آن پسرک وارد یک برج متروکه می شود. از آنجا پسر و حواصیل به یک خیال پردازی شگفت انگیز و اغلب حیرت آور تبدیل می شوند. “
منبع Comicbook