گزارش حقوقی بروس ویلیس در مورد Deepfake

بروس ویلیس

گزارش‌های قبلی مبنی بر اینکه بروس ویلیس اولین بازیگری بود که حق استفاده از شبیه‌سازی خود را برای استفاده دیپ‌فیک امضا کرد، نادرست ثابت شده‌اند. زیرا پیش از این بازیگران خوانندگان دیگر و همچنین خود بروس ویلیس در یک تبلیغ تجاری از این فناوری استفاده کرده بود.

به گزارش مووی 21 تقریباً هفت ماه پس از انتشار خبر کناره گیری بروس از بازیگری، گزارش‌هایی ارائه شد که نشان می‌دهد بروس ویلیس تصمیم به فروش حقوق مشابه خود با استفاده از فناوری دیپ‌فیک گرفته است اما این دعا صحیح نیست. ویلیس در طول 40 سال فعالیت حرفه ای در چندین مجموعه تلویزیونی و بیش از صد فیلم ظاهر شد و با بازی در نقش جان مک کلین در فرانچایز اکشن و محبوب Die Hard به ستاره سینما تبدیل شد. ویلیس همچنین برای همکاری‌های متعددش با ام نایت شیامالان در فیلم‌ حس ششم و همچنین پروژه‌های موفق متعددی از جمله The Last Boy Scout، The Fifth Element و Armageddon شناخته شد.

بروس ویلیس

گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد که ویلیس حق استفاده از دیپ فیک برای ایجاد یک ظاهر دیجیتالی را امضا کرده است. زیرا او به دلیل تشخیص آفازی از حرفه خود فاصله گرفته است. Deepcake یک شرکت آمریکایی است که در ایجاد دیپ‌فیک تخصص دارد. فناوری در حال توسعه‌ای که به افراد مشهور اجازه می‌دهد در فیلم‌ها و تبلیغات ظاهر شوند، بدون اینکه مجبور باشند در صحنه فیلم‌برداری شرکت کنند. در حالی که مشخص نیست این شایعه برای اولین بار دقیقاً از کجا منتشر شده است.

استفاده از دیپ فیک در تبلیغات

باید گفت که ویلیس قبلاً در تبلیغاتی برای یک سرویس تلفن روسی MegaFon ظاهر شده بود که در آن چهره او به صورت دیجیتالی بر روی چهره بازیگر دیگر جایگزین شده بود. در آن زمان این بازیگر بسیار هیجان زده شده بود که این فناوری «فرصتی برای بازگشت به زمان» را فراهم می‌کند. اگرچه اکنون ممکن است آنطور که گزارش‌ها نشان می‌دهند چندان تمایلی برای این کار نداشته باشد.

نمایندگان این بازیگر با یاهو اینترتینمنت تماس گرفتند تا گزارش‌هایی مبنی بر اینکه بروس ویلیس حقوق شباهت دیپ‌فیک خود را به‌عنوان نادرست فروخته است، رد کردند. آنها اظهار داشتند که این بازیگر هیچ توافق یا شراکت رسمی با دیپ کیک ندارد. نماینده ای از این شرکت همچنین تأیید کرد که در حالی که قبلاً با ویلیس کار کرده بودند، حقوق استفاده از تصویر او فقط به او تعلق دارد.

بروس ویلیس
تبلیغ بروس ویلیس با استفاده از دیپ فیک

چرا بروس ویلیس از بازیگری فاصله گرفت؟

اوایل سال جاری خانواده ویلیس به دلیل تشخیص آفازی بازنشستگی وی را اعلام کردند. آفازی بیماری است که بر توانایی مغز برای پردازش درک زبان تأثیر می گذارد. چیزی که توانایی او را برای انجام بسیاری از کارها تحت تاثیر قرار می دهد. تعدادی از کسانی که در سال های اخیر از نزدیک با ویلیس کار کرده اند. نگرانی هایی را در مورد سلامت روانی این بازیگر گزارش کرده اند. راندال امت تهیه‌کننده‌ای که در بیش از 20 فیلم با ویلیس کار کرده است. ادعا کرد که این بازیگر نیاز داشت که خطاهای او از طریق گوشی به او یادآوری شود. چندین نفر دیگر در صحنه فیلمبرداری فیل سفید در سال 2022 گزارش دادند که بازیگر گیج به نظر می رسد و حتی می پرسد “چرا من اینجا هستم؟”

تصمیم ویلیس برای بازنشستگی از بازیگری پس از دهه‌ها فعالیت حرفه‌ای گرفته شد که نشان از تعهد او به فیلم‌سازی است. تصمیم گیری در این مورد برای بروس کار راحتی نبود. خانواده او اظهار داشتند که حرفه ویلیس برای او اهمیت زیادی دارد. علیرغم بازنشستگی، بروس ویلیس در حال حاضر سه فیلم دارد که فیلمبرداری آنها به پایان رسیده است و به طرفداران این امکان را می دهد تا برای آخرین بار این بازیگر را روی پرده ببینند. فناوری Deepfake قبلاً با موفقیت در چندین فیلم جنگ ستارگان برای پیری بازیگران یا ایجاد اجراهایی از بازیگران متوفی استفاده شده است. این فناوری همچنان در حال پیشرفت است و رایج‌تر می‌شود.

منبع Screenrant

آخرین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 8 =