رتبه بندی فیلم های نامزد در اسکار 2023 بر اساس نمره Letterboxd

رتبه بندی فیلم های اسکار 2023

نامزدهای بهترین فیلم امسال (که یکی از مهم‌ترین بخش‌های مراسم اسکار در نظر گر‌فته می‌شود) بالاخره مشخص شدند، و در کمال تعجب بسیاری، فهرست نامزدها در واقع تعدادی از بهترین‌های سال را نشان می‌دهد. شکی نیست که آکادمی اسکار آثاری را انتخاب کر‌ده است که همه آن را ندیده‌اند. از زندگی‌نامه‌ها و فیلم‌های علمی تخیلی با جلوه های ویژه‌ی هیجان‌انگیز گر‌فته تا فیلم‌های جنگی و درام‌های هیجان‌انگیز با توطئه‌های جذاب، همه این‌ها نامزدهای فیلم های اسکار 2023 هستند. با مووی 21 در رتبه بندی فیلم های اسکار 2023 همراه باشید.

10. Elvis

Elvis رتبه بندی فیلم های اسکار 2023

درام زندگی‌نامه‌ای بسیار مورد توجهِ باز لورمن، حول محور زندگی است. که بیشتر از دید مدیرش (تام هنکس)، خواننده و بازیگر افسانه‌ای راک اند رول، الویس پریسلی (با بازی آستین باتلر، نامزد اسکار بهترین بازیگر مرد) بازگو می شود. این اثر در رتبه بندی فیلم های اسکار 2023 رتبه آخر را دارد.

فیلم لورمن سلیقه‌ی همه نیست – فضای الویس، رنگارنگ است و سبکی پر سر و صدا و پر هرج و مرج را در سرتاسر خود دارد. اگرچه ممکن است این فیلم پرجنب‌وجوش سلیقه‌ی همه نباشد، اما مطمئناً برای کسانی که از این ژانر و مجموعه آثار لورمن لذت می‌برند، به خصوص علاقه‌مندان به الویس پریسلی، لذتبخش خواهد بود.

9. Avatar: The Way of Water

Avatar: The Way of Water رتبه بندی فیلم های اسکار 2023

دنباله فیلم علمی تخیلی آواتار در سال 2009 به کارگردانی جیمز کامرون، نه تنها یک موفقیت تجاری بود، بلکه نظر مثبت منتقدان را نیز به خود جلب کرد. در فیلمِ آواتار: مسیر آب، جیک سالی (سام ورتینگتون) و نیتیری (زوسالدانا)، پس از اینکه تهدیدی دوباره سلامت خانواده آنها را تهدید می کند، در تلاش برای یا‌فتن سرپناهی برای مخفی شد‎ن هستند.

این فیلم از نظر بصری خیره کننده است به گونه‌ای که مخاطب را در دنیای خود غرق می کند – از طریق CGI چشمگیر خود، The Way of Water بینندگان را در یک سواری خارج از این دنیا پذیرا می شود و مخاطبان جهانی را با سفری مسحورکننده در سرزمینی شگفت انگیز مجذوب می کند. آواتار: مسیر آب در رتبه بندی فیلم های اسکار 2023 رتبه نهم را از نظر سایت Letterboxd کسب کرد‌ه.

8. Triangle of Sadness

Triangle of Sadness رتبه بندی فیلم های اسکار 2023

مثلث غم، یک کمدی دارکِ فوق‌العاده خوش‌ساخت است که به ثروتمندان طعنه می‌اندازد. این فیلم، سفر تفریحی لوکس یک زوج مشغول به مدلینگ را وقتی یک طوفان شدید باعث سقوط کشتی می‌شود، به تصویر می‌کشد.

این اثرِ طنز و بی‌نقص، با فیلم‌نامه‌ای بسیار سرگرم‌کننده، عطش سیری ناپذیر قدرت را در میان طبقه بالاتر جامعه بررسی می‌کند و نکات تند و تیزی را در طول مدت زمان فیلم ایجاد می‌کند. این اثر در رتبه بندی فیلم های اسکار 2023 رتبه هشتم را از سایت Letterboxd دریافت کرد‌ه.

7. Women Talking

Women Talking رتبه بندی فیلم های اسکار 2023

این درام قدرتمند، اثر سارا پولی بر اساس رمانی به همین نام اثر میریام تاونز، الهام گر‌فته از وقایع زندگی‌ای واقعی است که در مستعمره مانیتوبا در بولیوی اتفاق افتا‌ده است، جایی که زنان یک جامعه مذهبی و منزوی دریافتند که مستعمره‌نشینان مرد به طور سیستمی از زنان آسیب‌پذیر سوء استفاده جنسی کرده‌اند. این اثر در رتبه بندی فیلم های اسکار 2023 رتبه هفتم را از سایت Letterboxd دریافت کرد‌ه.

مجموعه ای از بازیگران زن با استعداد، از جمله رونی مارا، کلر فوی، جسی باکلی، و فرانسیس مک دورماند در این اثر به ایفای نقش پردا‌خته‌اند. زنان صحبت می کنند به موضوعات مهمی از جمله عدالت، تعیین سرنوشت، ایمان و مذهب در برخورد با رویدادهای آسیب زا می پردازد. این اثر یک فیلم بسیار حساس است که قدرت و احساسات را از طریق فیلمبرداری ساده اما جذابی به نمایش می گذارد.

6. All Quiet on the Western Front

All Quiet on the Western Front رتبه بندی فیلم های اسکار 2023

این فیلمِ اکشنِ حماسیِ ضد جنگِ آلمانی که بر اساس رمانی به همین نام در سال 1929 نو‌‌شته اریش ماریا رمارک سا‌‌خته شده است، مبارزات وحشتناک یک سرباز جوان آلمانی به نام پل (فلیکس کامرر) را دنبال می کند که با واقعیت های آزاردهنده جنگ در جبهه غرب در طول دوران جنگ جهانی اول روبرو می شود.

ادوارد برگر، کارگردان اثر، فیلمی باورنکردنی و در عین حال دلهره آور را سا‌خته است که کلِ جنگ را زیر سوال می برد. این فیلم جذاب با نقد ناسیونالیسم از طریق به تصویر کشید‌‌ن جنگ با واقع گرایی و وحشی‌گریِ واضح، احتمالاً تماشاگران را، به ویژه آنهایی که به ژانر جنگی علاقه دارند، شگفت زد‌ه خواهد کرد. این اثر در رتبه بندی فیلم های اسکار 2023 رتبه ششم را از سایت Letterboxd دریافت کرد‌ه.

5. The Fabelmans

The Fabelmans رتبه بندی فیلم های اسکار 2023

درامِ لطیف و تلخِ استیون اسپیلبرگ بر روی ساموئل فابلمن (گابریل لابل) پسر 16 ساله ای متمرکز است که آرزوی فیلمساز شد‌ن دارد و بسیار شبیه به خود اسپیلبرگ است. این فیلم بر اساس دوران کودکی کارگردان، پس از جنگ جهانی دوم در آریزونا سا‌خته شد‌ه است و افراد زیادی را مجذوب خود کرده است. این اثر در رتبه بندی فیلم های اسکار 2023 رتبه پنجم را از سایت Letterboxd دریافت کرد‌ه.

جدا از تمامی عناصر فنیِ باورنکردنی که این اثر را عالی می کند، چیزی که فیلم را به اثری به یاد ماندنی و جذاب تبدیل می کند، نحوه بررسی هنر و همچنین پیام اصلی پشت فرضیه الهام بخش آن است – فابلمن‌ها اهمیت سینما را بازتاب می دهد و آن را برجسته می کند.

4. Tár

Tár رتبه بندی فیلم های اسکار 2023

این فیلم شگفت‌انگیز، اثر سال 2022 با بازی کیت بلانشت، نامزد هشت اسکار شد‌ه است. در این اثر، کیت بلانشت در یکی از بهترین نقش‌هایش، یعنی لیدیا تار، بازی می‌کند. این اثر درام با یک خط داستانی جذاب، سقوط یکی از بزرگترین آهنگسازان و رهبران ارکستر زنده را دنبال می کند که خود را در یک مارپیچ عمیق و رو به پایین می بیند.

تار به طرز ماهرانه ای با فرهنگ لغو و استثمار جنسی در محل کار مقابله می کند و در عین حال به بینندگان چشم اندازی از گذشته، حال و آینده لیدیا را نشان می دهد. این اثر در رتبه بندی فیلم های اسکار 2023 رتبه چهارم را از سایت Letterboxd دریافت کرد‌ه.

3. Top Gun: Maverick

Top Gun: Maverick رتبه بندی فیلم های اسکار 2023

تاپ گان: ماوریک دنباله‌ای بر اثر قبلی است که نسبتاً بهتر از نسخه قبلی خود است. 30 سال پس از اولین فیلم Top Gun، این اثر اکشن، داستان بازگشت ماوریک (تام کروز) به برنامه مربی تاکتیک های جنگنده نیروی دریایی ایالات متحده را نشان می دهد. جایی که او قرار است گروهی از خلبانان جوان تر را آموزش دهد. این اثر در رتبه بندی فیلم های اسکار 2023 رتبه سوم را از سایت Letterboxd دریافت کرد‌ه.

یکی از بزرگترین موفقیت های باکس آفیس سال گذشته با بیش از 1.48 میلیارد دلار، قسمت دوم این فرنچایز محبوب بود. که هم موفقیت تجاری داشت و هم از نظر انتقادی با موفقیت روبرو شد.

2. The Banshees of Inisherin

The Banshees of Inisherin رتبه بندی فیلم های اسکار 2023

The Banshees of Inisherini در جزیره ای دورافتاده در سواحل غربی ایرلند، شیوه‌ی متفاوتی از دل شکستگی را به تصویر می کشد. این فیلمِ درخشان بر روی دو دوست قدیمی متمرکز است، پادریک (کالین فارل نامزد بهترین بازیگر مرد) و کولم (برندان گلیسون، که نامزدی بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را نیز به دست آورد) که دوستی آنها به بن بست می رسد و ناگهان یکی از آنها به پیوندشان پایان می دهد. این جدایی پیامدهای نگران کننده‌ای برای هردوی آنها دارد.

اگرچه این فیلم جذاب بیشتر بر دوستی در حال فروپاشی بین این دو شخصیت تمرکز دارد، اما همچنین یک تمثیل خوش ساخت از جنگ داخلی ایرلند است که کولم و پادریک نماینده دو جناح متخاصم هستند: دولت آزاد ایرلند و ارتش جمهوری خواه ایرلند. این اثر در رتبه بندی فیلم های اسکار 2023 رتبه دوم را از سایت Letterboxd دریافت کرد‌ه.

1. Everything Everywhere All at Once

Everything Everywhere All at Once رتبه بندی فیلم های اسکار 2023

احتمالاً مورد بحث ترین فیلم سال، Everything Everywhere All at Once است یک فیلم اکشن عالی و تفکربرانگیز، اثر استودیو A24 است که داستان یک مهاجر چینی (میشل یئو) را دنبال می کند که در یک سفر دیوانه وار غرق می شود.

اگرچه ممکن است این فیلم محبوب گاهی مضحک و کمی غیرجدی به نظر برسد، اما همه چیز در همه جا به یکباره در واقع یک فیلم بسیار فلسفی است که به موضوعات مرتبط زیادی از جمله همدلی، والدین و آسیب های نسلی می پردازد. این اثر در رتبه بندی فیلم های اسکار 2023 رتبه اول را از سایت Letterboxd دریافت کرد‌ه.

منبع: Collider

آخرین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 2 =