مارتین اسکورسیزی پس از تماشای فیلم Pearl نتوانست بخوابد

مارتین اسکورسیزی

مارتین اسکورسیزی در نقد Pearl می گوید که پس از تماشای فیلم به قدری ترسیدم که نتوانستم بخوابم. Pearl که در آخر هفته گذشته در سینماها اکران شد. پیش درآمدی برای فیلم X است که اوایل امسال در سینماها اکران شد. داستان فیلم در جنگ جهانی اول در سال ۱۹۱۸ اتفاق می‌افتد و به بررسی ریشه‌های پرل، شخصیت شرور از ایکس می‌پردازد. وقایع قبل از فیلم قبلی اتفاق می‌افتند و بررسی می‌کنند که چگونه کابین، جایی که «قتل‌عام ایکس» در آن اتفاق می‌افتد، زمانی به عنوان پانسیون در طول جنگ استفاده می‌شد.

پرل در یک مزرعهٔ خانوادگی منزوی به دام افتاده و در حالی که تحت مدیریت خشن مادر ظالمش قرار دارد. وظیفهٔ مراقبت از پدر بیمار خود را که در کما به سر می‌برد، برعهده دارد. به دنبال زندگی پر زرق و برقی که او در فیلم‌ها به تصویر کشیده‌ است. برخوردی در میان جاه‌طلبی‌ها، وسوسه‌ها و سرکوب‌های او به وجود می‌آیند که شخصیت شروری را ایجاد می‌کند که او می‌ترسید به آن تبدیل شود.

پس از به تصویر کشیدن یک Pearl سالخورده در X (و همچنین دختر آخر ماکسین) میا گاث به عنوان یک نسخه نوجوان از شخصیت اصلی در کنار دیوید کورنزوت، تاندی رایت، متیو ساندرلند و اما جنکینز-پورو در نقش اول بازگشته است. پرل برای اولین بار در جشنواره بین المللی فیلم ونیز به نمایش درآمد و نقدهای مثبت منتقدان را برای کارگردانی وست و بازی گاث دریافت کرد.

مارتین اسکورسیزی

نقد اسکورسیزی

به گزارش مووی 21 پس از اکران گسترده اش در 16 سپتامبر، Pearl نقد درخشانی از فیلمساز افسانه ای مارتین اسکورسیزی دریافت کرده است. اسکورسیزی در نقد Pearl نوشت. در واقع  پرل به قدری وحشتناک بود که پس از تماشای آن با مشکل به خواب رفتن مواجه شدم. بخشی از نقد اسکورسیزی را در زیر بخوانید:

من مجذوب شدم. بعد مضطرب شدم. سپس آنقدر ناآرام شدم که برای خوابیدن مشکل داشتم. اما نمی توانستم از تماشا کردن دست بردارم.

اسکورسیزی پیش از این در نقد Pearl به این نکته نیز اشاره کرد که چگونه پیش درآمد X در یک فیلم سینمایی کاملاً متضاد ساخته شده است. به عنوان یک سینماگر جای تعجب نیست که اسکورسیزی از توانایی وست در ارائه یک فیلم بسیار متفاوت از X از نظر فیلمبرداری تکنیکی تحت تأثیر قرار گرفت. اسکورسیزی همچنین احتمالاً شیفته ادای احترام پرل به سینمای کلاسیک هالیوود به ویژه جادوگر شهر اوز بود.

اسکورسیزی تنها کسی نبود که خوابش را به خاطر صحنه‌های ناراحت‌کننده‌تر فیلم از دست داد. دلیل بی خوابی ممکن است شامل صحنه‌های غذا دادن به تمساح، بریدن سر، یا صحنه ناراحت‌کننده تیتراژ پایانی باشد. با این حال، با توجه به اینکه اسکورسیزی خودش کارگردانی است که فیلم های خشونت‌آمیز و تکان‌دهنده‌ای مانند راننده تاکسی، دوستان خوب، کازینو یا عصر بی‌گناهی را در کارنامه خود دارد. اگر همه نقدهای مثبت را کنار بگذاریم شاید هیچ گواهی بزرگ‌تر از بی‌خوابی مارتین اسکورسیزی بزرگ برای جایگاه پرل به عنوان یک فیلم ترسناک وجود نداشته باشد.

منبع Screenrant

آخرین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − ده =