کمیک Sword Art Online در واقعیت؛ هدست VR با چاشنی مرگ

Sword Art Online

یک داستان قدیمی در بسیاری از فیلم‌های علمی تخیلی احمقانه یا کمیک Sword Art Online وجود دارد. اینکه فرد مشغول بازی می شود و در بازی کشته می شود. در ادامه در زندگی واقعی هم کشته می شود.

این یک سناریو در فیلم‌های گفته شده است. شخصیت‌ها در یک بازی ویدیویی گیر می‌افتند و باید برای نجات زندگی خود بازی کنند. مانند جومانجی اگر آواتار آنها از بین برود، آنها نیز از بین می روند.

خب به نظر می رسد که کسی واقعاً اراده کرده است که این سناریو به واقعیت تبدیل شود. یعنی شخصی یک هدست واقعیت مجازی ساخته است که اگر در یک بازی ویدیویی شما جان خود را از دست بدهید. این هدست به معنای واقعی کلمه شما را می کشد.

خالق هدست

طبق اخبار کمیک مووی 21 خالق آن کسی نیست جز بلکه پالمر لاکی 30 ساله کارآفرین آمریکایی، پیمانکار دفاعی، سرمایه‌گذار ترامپ و یکی از بنیان‌گذاران Oculus شرکت VR که  در سال 2014 فیس‌بوک را به قیمت 3 میلیارد دلار خرید.

لاکی روز یکشنبه یک پست وبلاگی منتشر کرد و در مورد هدست جدید عجیب و غریب خود توضیح داد. او ادعا می کند در حال حاضر بیشتر به شکل یک طراحی و مدل سازی است. همچنین یک تصویر از این طرح منتشر کرد. بله، این چیز در واقع به زندگی شما پایان می دهد. به طور دقیق تر، با بمب ساخته شده است تا سر شما منفجر شود.

Sword Art Online

پست وبلاگ پالمر

لاکی در پست وبلاگ خود توضیح می دهد که چگونه ابزار جدید کشنده اش قرار است کار کند:

من از سه ماژول شارژ انفجاری که معمولاً برای پروژه های متفاوت استفاده می‌کنم، استفاده کردم. آنها را به یک حسگر نوری متصل کردم که می‌تواند تشخیص دهد صفحه نمایش با فرکانس خاصی قرمز می‌شود و یکپارچه‌سازی بازی را از سوی سازنده بسیار آسان می‌کند. هنگامی که یک صفحه نمایش مناسب برای بازی نمایش داده می شود. شارژها شلیک می شوند و بلافاصله مغز کاربر را از بین می برند.

به عبارت دیگر، لاکی اساساً داستان کمیک وب انیمه‌های خنده‌دار اواسط سال 2000، Sword Art Online را زنده کرده است. لاکی می گوید که این کمیک الهام بخش اصلی پروژه او بوده است. در کمیک شخصیت‌ها چیزی به نام «NerveGear» را انجام می‌دهند که «دستگاهی باورنکردنی است که واقعیت مجازی را با استفاده از یک رابط عصبی مستقیم به بدن کاربر متصل می کند.این رابط قادر به کشتن کاربر است». آنها سپس توسط یک دانشمند دیوانه به دنیایی شبیه به ماتریس می‌افتند و مجبور می‌شوند یک «بازی مرگ» را انجام دهند که مرگ و زندگی به دست خود کاربر است. برای لاکی، این یک ایده هیجان انگیز است:

ایده گره زدن زندگی واقعی خود به آواتار مجازی شما همیشه مرا مجذوب خود کرده است. شما ریسک را به حداکثر سطح می رسانید و مردم را مجبور می کنید که دنیای بازی و بازیکنان را جدی بگیرند. گرافیک بالا ممکن است یک بازی را واقعی‌تر به نظر برساند.

Sword Art Online

فناوری ضد دستکاری هدست

به هر حال چه ایده خوبی باشد یا نه، به نظر می رسد لاکی قصد دارد با افزودن فناوری «ضد دستکاری» مانند Sword Art Online به آن کلاه جدید سرگرم کننده خود را وحشتناک تر از آنچه در حال حاضر است، او می گوید:

البته این یک سیستم کامل نیست. من برنامه هایی برای مکانیزم ضد دستکاری دارم که مانند NerveGear حذف یا از بین بردن هدست را غیرممکن می کند.

بنابراین هدف نهایی در اینجا ایجاد یک کلاه است که به معنای واقعی کلمه نمی توانید آن را بردارید. هنگامی که آن را به بازی متصل می کنید، تنها دو حالت وجود دارد که بتوانید کلاه را از سر خود بردارید: الف) سناریویی که در آن بازی را برنده می شوید یا ب) سناریویی که در آن جسد شما با سر منفجر شده بازی را ترک می کند.او می گوید:

برخی بدون شک این ایده را هیجان‌انگیز می‌دانند. در حالی که برخی دیگر (در واقع صادق باشیم، بیشتر مردم) احتمالاً پس از خواندن عبارت «کاربر را در زمان مرگ در بازی ، بکشید» از مشارکت منصرف می‌شوند. اما بدون شک حس کنجکاوی بسیار جالبی را برای مردم به همراه دارد. باید دید آینده این پروژه چه خواهد شد.

منبع Gizmodo

آخرین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 9 =