کریستوفر نولان پیش از این ادعا کرده بود که او بمب هسته ای را بدون کمک CGI یا همان جلوه های کامپیوتری بازآفرینی کرده است. اکنون ادعا می کند که هیچ جلوه ویژه کامپیوتری در کل فیلم استفاده نشده است. و هیچ جلوه ویژه کامپیوتری در فیلم Oppenheimer وجود ندارد.
کارگردانی چون کریستوفر نولان همیشه به وضوح گفته است. که علاقه ای به استفاده از جلوه های ویژه کامپیوتری برای تنظیم بودجه زیاد یا خلق یک فیلم ندارد. در صورت امکان، او ترجیح میدهد بیشتر اوقات از کارهای عملی جلوی دوربین استفاده کند. تا از اینکه کارش کاملاً غیرواقعی جلوه کند و فقط در جایی که لازم است. برای ایجاد یکپارچگی در کار از جلوههای ویژه استفاده می کند. با این حال، نولان با اوپنهایمر با چالشی بزرگ روبرو شد: بازآفرینی آزمایش یک بمب اتمی. نولان در صحبت با Collider، گفت: آخرین فیلم من نه تنها روی عملی بودن تمرکز دارد، بلکه شامل “صفر درصد” جلوه ی ویژه است.
با توجه به آنچه که اوپنهایمر قصد نشان دادنش را دارد، ممکن است به نظر برسد که این کار بسیار دشوار است. فیلم اوپنهایمر اقتباسی از کتابی به قلم کای برد و مارتین جی شروین است. تا داستان فیزیکدان آمریکایی جی رابرت اوپنهایمر که به طور گسترده به عنوان پدر بمب اتم شناخته می شود را روایت کند. این بدان معناست که صحنههایی وجود خواهد داشت که ویرانگری یک انفجار اتمی را به نمایش میگذارد. بهویژه زمانی که آزمایشهایی را که دانشمندان در بیابان انجام دادهاند. را بازسازی میکنند.
انفجار بمب اتم بدون جلوه های ویژ بازسازی شد!
“فکر میکنم بازسازی ترینیتی [اولین انفجار هسته ای در نیو مکزیکو] بدون استفاده از جلوه های کامیپوتری یک چالش خیلی بزرگ بود. اندرو جکسون را اوایل کار راضی کردم. سعی داشت بفهمد چطوری میتوانیم خیلی از جلوه های ویژه فیلم را عملی انجام بدهیم. از شرح دادن پایه های کوانتوم و فیزیک کوانتوم تا خود ترینیتی، بازسازی لوس آلاموس روی یک تپه در نیو مکزیکو توی. خیلی از این ها که برای فیلم لازم بودند، از جنبه ی شرایط خیلی سخت گرفتنشان در آنجا، واقعا چالش های عملی سختی بودند.”
نولان ادامه داد و فیلم Oppenheimer بر روییک داستان در محدوده و مقیاس عظیم” خواند و اضافه کرد “از لحاظ مقیاس یکی از چالش برانگیز ترین پروژه هایی است. که انجام دادم و از جنبه ی عمق و پهنای داستان خود اوپنهایمر هم همینطور. چالش های بزرگ لوجستیکی وجود داشت، چالش های عملی عظیمی. ولی من یک تیم فوق العاده داشتم و اونها واقعا کار را به سرانجا رساندند. ولی با دیدن نتایجی که به دستم رسید، همانطوری که فیلم را سر هم میکردم. به خاطر چیزی که تیم من توانستن انجام بدهند هیجان زده شدم.”
جدال فیلم Oppenheimer و Barbie
با هر جزئیات جدیدی که در مورد فیلم فاش می شود، به نظر می رسد که اوپنهایمر از منظر فیلمسازی خالص بزرگتر و تأثیرگذارتر می شود. ترکیب با بازیگران رویایی که مت دیمون، امیلی بلانت، رابرت داونی جونیور، فلورانس پیو جک کواید، بنی سافدی، رامی مالک، دین دیهان، جاش هارتنت، متیو مودین، کنت برانا، دیوید کروم هولتز، مایکل آنگارانو و آلدن را نیز شامل می شود. همین کافی است تا آن را به یکی از فیلم های پرفروش تبدیل کند. با این حال، فیلم یک چیز دیگر هم دارد – رقابت آن با همکار پرفروش مانند باربی و روند ویروسی دیدن هر دو به عنوان یک فیلم دوگانه، «باربنهایمر».
از آنجایی که این دو در روز 21 ژوئیه اکران می شوند. بهترین شرایط را برای هر دو فیلم به وجود آورده است. زیرا آنها از هیاهو و حاشیه یکدیگر تغذیه می کنند. هر دو تیم قطعاً کار خود را انجام دادهاند تا فیلمهای مربوطه خود را تبلیغ کنند و اوپنهایمر تصاویر چشمگیر و انفجارهای آتشین خود را به نمایش بگذارد.
منبع : gamesradar