جزئیات آخرین پیشنهادات در قرارداد دیدار بین رهبران WGA با AMPTP منتشر شد

رهبران WGA

رهبران WGA رو در رو با مدیران AMPTP عصر سه‌شنبه ملاقات کردند. زیرا مدیران به دنبال پیشنهاد قرارداد به امید پایان دادن به اعتصاب تقریباً چهار ماهه بودند. اواخر روز سه‌شنبه، اتحاد تهیه‌کنندگان فیلم و تلویزیون جزئیاتی از پیشنهاد قرارداد ارائه شده به WGA در 11 آگوست را منتشر کرد.

AMPTP تاکید می کند که این پیشنهاد شامل حداقل ها، تعهد به حداقل 10 هفته کار برای اکثر نویسندگان و تهیه کنندگان سریال های تلویزیونی و افزایش فرمول پرداخت ها برای پلتفرم های پخش است.

مشخص است که مدیران از جمله باب ایگر رئیس دیزنی، دیوید زاسلاو مدیرعامل برادران وارنر دیسکاوری و تد ساراندوس مدیر عامل نتفلیکس با رهبران WGA در مکانی خارج از دفتر مرکزی AMPTP در شرمن اوکس ملاقات کردند. مدیران به دنبال آن بودند که تعهد خود را برای پایان دادن به اعتصاب که اکنون در صد و سیزدهمین روز آن است، ابراز کنند.

رهبران WGA

دیدار دو اتحادیه

در پیامی به اعضا اواخر روز سه‌شنبه، رهبران WGA گفتند که آنها با حسن نیت در جلسه شرکت کردند. کمیته مذاکره در پیام خود گفت: «ما تمام راه‌ها را توضیح دادیم که محدودیت‌ها، خلأها و حذفیات ضد آنها نتوانست به اندازه کافی از نویسندگان در برابر تهدیدات وجودی محافظت کند.» ما به آنها گفتیم که اعتصاب بهایی دارد و این قیمت پاسخی به بی توجهیی آنها است. اما این جلسه ای برای انجام معامله نبود. 20 دقیقه پس از ترک جلسه، AMPTP خلاصه پیشنهادات خود را منتشر کرد.

به نظر می رسد انتشار جزئیات این پیشنهاد برای تحت فشار قرار دادن WGA برای دادن امتیازات بیشتر به منظور دستیابی به یک معامله است. WGA هفته گذشتهت پاسخ خود را پشت درهای بسته منتشر کرد. اما به گفته منابع آشنا با مذاکرات، این اتحادیه فقط تغییرات جزئی را در پیشنهادات اولیه خود ارائه کرد و دو طرف را در مورد مسائل اصلی از هم دور کرد.

رهبران WGA

پیشنهادات AMPTP

پیشنهاد AMPTP شامل جزئیات جدیدی در مورد چندین موضوع مهم، از جمله حداقل اندازه نویسندگان تلویزیون، هوش مصنوعی و شفافیت در داده‌های بیننده است.

استودیوها پیشنهاد می کنند که به مجریان برنامه اجازه دهند حداقل دو نویسنده را برای حداقل 20 هفته استخدام کنند. WGA در عوض حداقل اندازه اجباری را پیشنهاد کرده است و در ادامه گفته شده که تعداد نویسندگان بیشتری در نمایش هایی با فصل های طولانی تر استخدام می شوند. مجری برنامه مجاز به استخدام حداقل دو نویسنده برای اتاق نویسندگان و دو نویسنده برای دوره تولید خواهد بود.

پلتفرم‌های استریم همچنین تعداد کل ساعات مشاهده شده برای هر نمایش ساخته شده برای پخش را به WGA ارائه می‌کنند. این داده‌ها در گزارش‌های سه ماهه محرمانه به اشتراک گذاشته می‌شوند. WGA برای محتوای مبتنی بر بیننده در قرارداد فعلی فشار آورده است، که در آن نویسندگان برای نمایش هایی که محبوبیت بیشتری دارند، دستمزد بیشتری دریافت می کنند.

AMPTP همچنین با پیشنهاد WGA موافقت کرده است تا تضمین کند که مطالب مکتوب تولید شده توسط هوش مصنوعی تحت این قرارداد در نظر گرفته نخواهد شد. این بدان معناست که اگر از هوش مصنوعی مولد به عنوان ابزاری در فرآیند فیلمنامه نویسی استفاده کنند، پاداش و اعتبار نویسندگان کاهش نخواهد یافت.

رهبران WGA

بیانیه AMPTP درباره هوش مصنوعی

در سند AMPTP آمده است: «به عنوان مثال، اگر شرکتی یک فیلمنامه تولید شده توسط GAI داشته باشد و از نویسنده بخواهد آن را بازنویسی کند، نویسنده هزینه فیلمنامه را دریافت می کند.

AMPTP همچنین موافقت کرد که نویسندگان نمی توانند از هوش مصنوعی استفاده کنند. در این سند هیچ اشاره ای به آموزش هوش مصنوعی نشده است. WGA پیشنهاد کرده بود که استودیوها نباید بتوانند سیستم های هوش مصنوعی خود را در مورد کار اعضا آموزش دهند.

پیشنهاد استودیو همچنین شامل یک “گام دوم” تضمین شده یعنی یک بازنگری برای نویسندگان فیلمنامه های اصلی است. حقوق بسیار کمی حتی کمتر از حداقل میزان دستمزد را دریافت می کنند به انجمن فشار آورده است. نویسندگان-تهیه‌کننده‌ها نیز 15 درصد افزایش حداقل‌ها را دریافت می‌کنند و سطح دستمزد بالاتری را در تلویزیون ایجاد می‌کنند.

منبع Variety

آخرین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − چهار =