توهین جرمی کلارکسون به مگان مارکل باعث قطع همکاری آمازون با او شد

توهین جرمی کلارکسون به مگان مارکل

کنفرانس مطبوعاتی مجازی سریال آمازون پرایم جرمی کلارکسون برای مجموعه “مزرعه کلارکسون” که قرار بود صبح روز سه شنبه برگزار شود، لغو شد.

این رویداد که قبل از انتشار ستون توهین جرمی کلارکسون به مگان مارکل در روزنامه بریتانیایی The Sun در ماه دسامبر برنامه ریزی شده بود. با وجود جنجال های اخیر همچنان پابرجا باقی مانده بود. اما ساعت 6 بعد از ظهر لغو شد. روز دوشنبه به وقت بریتانیا ساعاتی پس از انتشار یک عذرخواهی جدید کلارکسون در اینستاگرام مشخص شد که Prime Video قرار است راه خود را از این چهره جنجالی جدا کند.

سخنگوی دوک و دوشس ساسکس بعدازظهر روز دوشنبه بیانیه‌ای در رابطه با این موضوع صادر کرد.

در 25 دسامبر 2022 آقای کلارکسون به شاهزاده هری دوک ساسکس نامه نوشت. محتویات مکاتبات وی به صورت خصوصی و محرمانه مشخص شده بود. در حالی که امروز یک عذرخواهی عمومی جدید توسط آقای کلارکسون صادر شده است. آنچه باید به آن پرداخته شود، الگوی طولانی مدت او در نوشتن مقالاتی است که لفاظی های نفرت انگیز، تئوری های توطئه خطرناک و زن ستیزی را منتشر می کند.

توهین جرمی کلارکسون به مگان مارکل

همکاری جرمی و آمازون

طبق اخبار سینما و تلویزیون مووی 21  این سرویس استریم با کلارکسون پس از فصل‌ جدید مجموعه های «The Grand Tour» و «Clarkson’s Farm» که قبلاً راه‌اندازی شده‌اند، کار نخواهد کرد. این به این معنی است که مجری بدنام «Top Gear» احتمالاً پس از سال 2024 در هیچ برنامه جدیدی در Prime Video ظاهر نخواهد شد.

Prime Video در حال حاضر تعدادی نمایش در دست ساخت با کلارکسون دارد که قرار است اجرا شوند. اما این تصمیم عملاً به این معنی است که «مزرعه کلارکسون» با فصل 3 (منتظر شده در سال 2024) به پایان خواهد رسید. همچنین به این معنی است که مجموعه اتومبیلرانی “The Grand Tour” یکی از بزرگترین برنامه های Prime Video نیز به پایان خواهد رسید. این سریال پس از چهار قسمت ویژه دیگر به پایان می‌رسد که آخرین آن در اواخر سال ۲۰۲۴ منتشر خواهد شد.

اگرچه این پخش کننده هیچ اظهار نظر عمومی در مورد توهین جرمی کلارکسون به مگان مارکل در روزنامه ارائه نکرد. اما واضح است که در پشت صحنه عمیقاً ناراضی بوده است.

توهین جرمی کلارکسون به مگان مارکل

بیانیه عذرخواهی جرمی

توهین جرمی کلارکسون به مگان مارکل باعث شد که او یک بیانیه‌ طولانی در اینستاگرام رسمی خود منتشر کند: «من واقعا متاسفم. از انگشت پا تا فولیکول های روی سرم متاسفم. این من هستم که دستانم را بالا می آورم.»

کلارکسون همچنین در این بیانیه فاش کرد که صبح کریسمس به مارکل و شاهزاده هری ایمیل زد تا از آنها عذرخواهی کند. من گفتم از زبانی که در ستون مقاله خود به کار بردم شرم آور بود و عمیقا متاسفم.

در ستون 16 دسامبر کلارکسون مجری سابق “Top Gear” درباره مارکل نوشت: “از او متنفرم. با تمام وجودم از مگان نارکل متنفرم.»

او با اشاره به صحنه بدنام «بازی تاج و تخت» با حضور سرسی ادامه داد: «شب‌ها نمی‌توانم بخوابم در حالی که دراز می‌کشم. دندان‌هایم را به هم می‌سایم و روزی را می‌بینم که مگان مجبور می‌شود برهنه در خیابان‌ها رژه برود. در تمام شهرهای بریتانیا در حالی که جمعیت شعار می دهند “شرم بر تو!” و تکه های مدفوع به سمت او پرتاب می کنند.»

توهین جرمی کلارکسون به مگان مارکل

نظر هری در مورد جرمی

هری در گفتگو با آی تی وی در یک مصاحبه تبلیغاتی برای کتاب خاطرات پرفروش خود “Spare” گفت که این ستون “وحشتناک، آزاردهنده و بی رحمانه نسبت به همسرم بود.”

در پی توهین جرمی کلارکسون به مگان مارکل او در 19 دسامبر عذرخواهی کوتاهی برای سخنان خود صادر کرد. کلارکسون در توئیتی ادامه داد: «در ستونی که درباره مگان نوشتم. اشاره ناشیانه‌ای به صحنه‌ای در بازی تاج و تخت کردم و این موضوع برای بسیاری از مردم ناراحت کننده بوده است. من از این که این همه صدمه وارد کرده ام وحشت دارم و در آینده بیشتر مراقب خواهم بود.»

ستون Sun به پرشکایت ترین مقاله سازمان استانداردهای مطبوعاتی مستقل از زمان تشکیل آن در سال 2014 تبدیل شد. تقریباً 21000 شکایت به دنبال داشت. سان همچنین یک هفته کامل پس از انتشار مقاله عذرخواهی کرد.

Prime Video در سال 2015 پس از اینکه بی‌بی‌سی روابط خود را با کلارکسون قطع کرد وارد همکاری با او شد. جرمی پس از اینکه به یکی از تهیه‌کنندگان برنامه مشت زد از بی بی سی اخراج شد. جدایی کلارکسون از مجریان مشترک ریچارد هاموند و جیمز می هزینه زیادی برای بی‌بی‌سی داشت. «تاپ گیر» سالانه بیش از 50 میلیون پوند ارزش داشت و مخاطبان جهانی زیادی را جذب کرد.

منبع Variety

آخرین مطالب

3 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + 18 =