مارتین اسکورسیزی؛ وسواس بیش از حد بر روی باکس آفیس توهین آمیز است

مارتین اسکورسیزی

به گفته مارتین اسکورسیزی سینما از همه طرف بی ارزش و تحقیر می شود. چهارشنبه شب در صحنه جشنواره فیلم نیویورک کارگردان با معرفی « Personality Crisis: One Night Only» مستند عروسک‌های نیویورکی که او با دیوید تدسکی کارگردانی کرد، از وضعیت فیلم و سینما صحبت کرد.

اسکورسیزی در لحظه‌ای که «سینما از همه طرف بی‌ارزش و تحقیر شده است. نه لزوماً از جنبه تجاری بلکه قطعاً از دید هنر» به تبلیغ جشنواره فیلم نیویورک اشاره کرد. از دهه 80 تمرکز بر اعداد بوده است. این دید عددی یک توهین برای سینما است. درک کنید که یک فیلم مبلغ مشخصی هزینه دارد. آنها انتظار دارند حداقل مبلغ را پس بگیرند. اکنون تاکید بر اعداد، هزینه، آخر هفته، افتتاحیه، درآمد در ایالات متحده ، درآمد در انگلیس، درآمد در آسیا، درآمد در کل جهان، میزان بیننده بسیار فراگیر شده است. ”

مطالب مرتبط: مارتین اسکورسیزی در حال ساخت سریال Gangs of New York

مارتین اسکورسیزی

جشنواره فیلم نیویورک

او ادامه داد: به عنوان یک فیلمساز و به عنوان فردی که نمی توانم زندگی بدون سینما را تصور کنم. همیشه این موضوع را واقعا توهین آمیز می دانم. من همیشه می دانستم که چنین ملاحظاتی در جشنواره فیلم نیویورک جایی ندارد و نکته کلیدی در اینجا نیز وجود دارد: اینجا جایزه ای وجود ندارد. شما مجبور نیستید رقابت کنید اینجا فقط باید عاشق سینما بود.»

مارتین اسکورسیزی مدت‌هاست که در مورد دیدگاه‌های خود در مورد وضعیت افسرده سینما، از جمله احساسش مبنی بر اینکه فیلم‌های مارول سخن گفته است. نظرات او در جشنواره فیلم نیویورک پس از مقاله اخیر شان ایگان در ستون گاوهای مقدس او برای منتقد منتشر شد که فیلمساز « Goodfellas» و « Departed» را به عنوان یک «استعداد ناهموار» معرفی کرد. این برداشت جنجال‌های فراوانی را به همراه داشت و از گیلرمو دل تورو دفاع کرد.

اسکورسیزی مراحل پس از تولید فیلم وسترن (Killers of the Flower Moon) با بازی «لئوناردو دی‌کاپریو»، «رابرت دنیرو» و «برندن فریزر» را سپری می‌کند. این فیلم در سال ۲۰۲۳ اکران خواهد شد. همچنین مارتین در حال ورود به پروژه سریال دارودسته های نیویورکی است.

منبع Indiewire

آخرین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − 1 =