فیلم You Hurt My Feelings 2023

فیلم You Hurt My Feelings اثر جدید نیکول هولوفسنر در ژانر کمدی/درام است. همچون آثار پیشین این کارگردان، این فیلم نیز با روایتی ساده تلاش می‌کند تا مفهوم خود را برساند و با به تصویر کشیدن شخصیت‌هایی که همچون ما در زندگی روزمره خود با موقعیت‌های دشوار بسیاری دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند، تجربه جالبی را برای مخاطب خلق کند. فیلم چنان حرف تازه‌ای برای گفتن ندارد اما شیوه روایت آن به گونه‌ای است که ارزش یک‌بار تماشا را دارد.

با مووی21 همراه باشید تا علاوه بر پوشش اخبار سینمایی و تلویزیونی به نقد و بررسی فیلم جدید 2023، «تو به احساساتم آسیب زدی» بپردازیم.

بازیگران و شخصیت‌ها

از بازیگران اصلی فیلم You Hurt My Feelings می‌توان به جولیا لوئی (Julia Louis-Dreyfus) اشاره کرد که یکی از برترین چهره‌های تلویزیونی در سبک کمدی است و رکورددار دریافت جوایز اِمی است. او با نقش‌های متعددی که در برنامه Saturday Night Live ایفا کرده شناخته می‌شود. همچنین توبیاس منزیس (Tobias Menzies) که بیشتر با شخصیت پرنس فیلیپ در سریال مشهور The Crown و شناخته می‌شود و در سریال Game Of Thrones نیز نقش‌آفرینی کرده است.

مطالب مرتبط: فهرست کامل نامزدهای جوایز امی ۲۰۲۳

خطر لو رفتن داستان در ادامه مطلب

داستان فیلم

ماجرای فیلم You Hurt My Feelings در نیویورک امروزی اتفاق می‌افتد و داستان فیلم با دان (با بازی توبیاس منزیس) شروع می‌شود. یک روانپزشک میان‌سال که به نظر می‌رسد اخیرا در شغل خود به مشکلاتی برخورده و بالاتر رفتن سنش نگرانی‌هایی را برای او به وجود آورده. او با همسرش بث(با بازی جولیا لوییس دریفوس) زندگی می‌کند. یک استاد داستان‌نویسی که از طریق نوشتن کتابی درباره کودکی غم‌انگیز خود به موفقیتی نسبی دست پیدا کرده و در تلاش است تا دومین کتاب خود را به انتشار برساند. آن‌ها یک فرزند نیز دارند که برخلاف رویاهای بزرگی که پدر و مادرش برای او دارند، به عنوان یک مغازه‌دار کار می‌کند و از شرایط زندگی خود چندان رضایت ندارد. 

نقدی بر فیلم You Hurt My Feelings

در تمام طول فیلم ما با این شخصیت‌ها درگیر هستیم و زندگی روزمره آنان را همراهی می‌کنیم و شاید بتوان آن‌ها را به عنوان بزرگترین نقطه قوت فیلم دانست. هیچ‌یک از شخصیت‌ها قهرمان نیستند و این همان چیزی‌ است که فیلم را به زندگی واقعی شبیه می‌کند. آن‌ها افرادی معمولی و بی‌ادعا هستند، با زندگی‌های معمولی که ترکیبی از موفقیت‌ها‌ و شکست‌های گوناگون است. این اثر در به تصویر کشیدن اختلافات و پیچیدگی‌های روابط انسانی در یک خانواده به خوبی عمل می‌کند و همچنین فضاسازی کمدی آن، باعث می‌شود تا به سادگی مسائل دشوار را بیان کند.

مسائلی همچون دروغ‌هایی که هر شخص در طول زندگی به خود و دیگران می‌گوید، تناقض‌های میان توقعات ما از خودمان و واقعیت چیزی که هستیم و تاثیر آنان بر روی رفتار و زندگی ما و…

نمرات فیلم

این فیلم موفق شده تا در سایت Rotten Tomatoes امتیاز ۹۴٪ را کسب کند و در IMDb نمره ۶.۶ را دریافت کرده است اما در نظرات گوگل ما با نمره میانگین 2.7 از 5 مواجه میشویم که به نسیت نمره قابل قبولی به نظر نمیرسد. با وجود نظرات مثبت از سمت اکثر منتقدین که این فیلم را یک اثر هوشمندانه با بهره‌گیری از عناصر طنز می‌دانند، در میان مخاطبین نظرات مختلف زیادی وجود دارد. برخی از تماشای این روایت ساده لذت می‌برند و عده‌ای نیز، آن‌چه که فیلم You Hurt My Feelings  در حال ارائه است را کافی نمی‌دانند و معتقدند این اثر چیزی برای ماندگار شدن در ذهن تماشاگر ندارد و به راحتی فراموش می‌شود.

نوشته شده توسط هانا پیرصالح و همکاری نگین شمشیری

آخرین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 5 =